In my life

In my life

söndag 3 juni 2012

Vismarslöv

I morse vaknade jag halv 6 (en mindre härlig tid en söndag) och Ella som inte har förstått vad högljudd är, lät i hela huset. Det låter ju ännu mer då allt annat är tyst...
Ida fick sova till 09 och då gjorde vi ordning oss lite snabbt för att sen köra till ett mysigt ställe som tydligen hade frukostbuffé på helgerna.
Ett väldigt mysigt hus byggt i gammal stil och inredningen var väldigt gammaldags också. Jättemysigt var det där inne och deras bröd de hade....mmm mmm mmmm säger jag bara.
Nötter i, rostade havregryn och solrosfrön. Svingott rent ut sagt!
Jag äter ju sällan mackor till frukost eller bröd annars heller men bara för det var så gott så tryckte jag tre stora mackor haha. Nybakt och lite varmt var det också - gudomligt!
Ella tyckte det var mysigt så hon åt bra men Ville spexade mest och sjöng och hade som vanligt ingen tid att äta. Undrar vart den pojken får all sin energi ifrån? Inte från maten i alla fall...


En liten del inne i huset i Vismarslöv (tror jag det hette)

Deras kakbuffé som vi inte åt något av. Det räckte gott och väl med frullen :-)

Vår mysiga lilla gosa

Mannen, myten, legendern - Spexaren i familjen :-)

Ibland är det bara skönt att göra något annorlunda emot vardagen.. som att avnjuta en frukost
i en annan miljö. Trots att det inte var riktigt njutning med barnen men ändå. Mysigt!

Mätt & goooo


Efter vi hade ätit frukost så körde vi till IKEA Svågertorp och inhandlade lite växter till vårt hem som för det mesta är utan gröna saker :-)  Allt bara dör ju...
Men det fick bli lite fint till att ha utanför huset och dessutom blev det en duk, en matta och lite annat smått och gott så som sugrör, glasskopa och äggdelare *wooow* ;-)

Ida är nu och kör pass, jag är hemma med två halvtrötta barn och massa kli i mina ögon *pollen* och funderar på att ta en timmes promenad i kväll när Ida kommer hem. Ganska så skönt och kanske piggnar jag också till. I moron börjar min förta arbetsvecka på mitt nya jobb och jag börjar veckan med en ledig dag. Känns bra ;-)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar