In my life

In my life

tisdag 5 juni 2012

Nya jobbet är påbörjat

Då var första arbetsdagen avklarad och jag gick ut från dörren med ett leende på läpparna. Älskar redan min arbetsplats och mina kollegor. Underbart team vi kommer att bli, det känner jag på mig.
Det var väldigt lugnt på jobbet idag..vi lagade lite käk och snackade träning och dess träningstips/former och annat. Drack mitt nya goda te - Karibien från FRIGGS. Supergott och smakar som Marabous kaka Carribean som fanns för ett tag sedan. Ett te att njuta av med andra ord :-)

Snackade med de som bor där, en kille var väldigt pratglad och älskade svenska serier, så Tre Kronor rullade flitigt på TV:n hela kvällen och man mindes varenda avsnitt haha.
Fick stor leverans och öppnade kartongerna och till min stora lycka såg jag att det var massa två, handsprit, trasor, rengöringsmedel mm...mm... Så jag tog på mig att snyggt sätta in allt i förrådet. Älskar att ha ordning och reda även i skåp :-)

Känns så otroligt kul att börja på ett helt nytt ställe där ingen vet bättre än den andre.. Alla är lika nya och alla arbetar tillsammans och lär tillsammans. Allt är nytt. Huset är nybyggt och allt är inhandlat nytt. Fräscht!



Det gemensamma köket

Och vardagsrummet i andra delen av rummet/köket.

WII-spel och Tre kronor (bl.a)

Mitt ansvar i kväll...And I love it :-)

And I love YOU!


I morgon är det dags att jobba igen och då slutar jag kl.22. Theodor kommer från Johan i morgon också. Han har haft feber och varit förkyld och därför stannat längre hos sin pappa men i morgon kommer han och med sig har han sin nya cykel jag och hans pappa köpt till honom i sommarlovspresent.
Lite tidig men Johan kunde inte gömma den hemma ;-)

Igår var vi på bio och såg Noomi Rapace nya film. Såg den i 3D och det var nog tur. Tror inte den hade varit lika cool att se i 2D. Den var rå, cool och väldigt...häftig faktiskt. Sen Noomi.... Jag säger bara Noomi. Hon gjorde så jag tog min löprunda idag kan jag säga haha. Ja, jag måste verkligen komma i  form. Detta går ju inte. Faktiskt. Detta sötsug...svårt svårt men man KAN om man vill och jag vill.

Idag ringde de från YellowBird också, de som arbetar med bl.a Wallander filmerna. Dem ska ju spela in nya Wallanderfilmer nu till min stora lycka! Så jag och Theodor ska vara statister i slutet på juni då de ska spela in en scen :-) Jag blev jätteglad att de ringde igen och kul att de ville ha med Theo också.


Kram!






6 kommentarer:

  1. Är det verkligen tillåtet att skriva sånt du skrivit om ditt jobb och lägga ut dom bilderna?

    SvaraRadera
  2. Vad skrev hon om sitt jobb som var avslöjande? Namn? Var nån med på bilderna? Nåt kränkande? Uppfattade det som att hon älskar sitt nya jobb och människorna där och ville visa hur fint dom fått det utan några människor/namn i bild, så vad är problemet i det hela eg? Jag ser det inte... Med vänlig hälsning, Lina

    SvaraRadera
  3. Varför skulle det INTE vara tillåtet? Det är i te tillåtet att lägga ut binder på personer utan tillåtelse eller skriva namn. Men likväl som man lägger ut bilder i butiker, skolor, förskolor mm... Så är det inget fel att lägga ut en bild på ett tomt rum utan människor.
    Vad skulle det vara för fel?

    SvaraRadera
  4. Eh, man jobbar under sekretess när man arbetar på ett boende ( jag har gjort det i flera år) man ska inte berätta om vilka som bor där. Och då är det även kön intressen osv. Vet din chef om att du tagit bilder på boendet? Mina chefer skulle ALDRIG tillåta det. Det är deras hem man jobbar i liksom. Kolla upp med dina chef vad som är ok:) grattis till nya jobbet och underbart att det känns bra!

    SvaraRadera
  5. Hur orkar ni lägga er i det?
    hahahahahaha!
    Get a life eller nåt att göra iaf =)

    SvaraRadera
  6. Håller med Agge! Hahaha//Mia

    SvaraRadera