In my life

In my life

tisdag 12 juni 2012

Blodkorv och inlåsta nycklar

Andra arbetsveckan är igång och idag arbetade jag 07-14 varav ett p-möte höll på 10-14, så det blev mycket info. Men roligt ändå! Alltid skoj när man träffas allesammans och kan snacka lite :-)
Eftermiddagen gick snabbt med mat, städ, och frun packade väskor som de ska ha i morgon då de åker till Öland, mina kärlekar. Jag har en kärlek kvar, min storprins.
De andra stannar 1½ vecka och dem ser jag inte förrän dagen innan midsommarafton. Jag ska jobba hela nästa vecka och Theodor vill gå på fritids. Han valde att gå dit idag kl.06.30 istället för att få skjuts kl.08. DÅ tycker man om sitt fritids hihi. Jag föreslog NOVA LUND i morgon efter skolan o kika i affärer o kolla på den stora leksaksaffären. Först ville han, sen kom han på att fritids är ju så kul, så han ville vara där istället. Okej okej, sa jag. Sötbiten.

Igår efter skolan gick vi inom en ny lekplats och mötte där Ellas pojkvän, Alfred och hans pappa. Så det blev lite lek och Alfreds pappa spelade fotboll med Theodor och några andra stora killar som var där.
Väl hemma på kvällen bäddade jag ner mig under täcket och skulle kolla typ min första match ever haha... ja, men hur kul är det? Nä, inte speciellt. Jag kollade med ett öga på TV:n och ett på Iphonen.
Jag såg dock när Zlatan gjorde målet och det är ju det som räknas...eller? ;-)
2-1 till Ukraina blev det ju till slut så jag somnade gott...medan resten av Sverige (känns det som) skrek och var förbannade på ett dåligt spel? Hmm...Jag har nog ingen koll på hur bra fotboll ska se ut.
Det inser jag ju i alla fall hehe...


Det lilla paret - Alfred och Ella


Saknar detta!
NÄR KOMMER SOMMAREN TILLBAKA?!


Idag på jobbet fick jag världens sötaste smajl på en skitglad unge!
Ungen heter Ella och hade fått smaka på blodkorv för första gången.
Tydligen älskade hon det och åt tre skivor!


Nu blir det till att vänta in Ida och hennes syster. De körde in till Lund för att träna och hämta saker i en lägenhet, varpå Ida låser in nycklar och plånbok där. Grattis!
Pratade nyss med Lovisa och då hann de inte prata för de skulle dammsuga(?) upp nycklarna haha.
Ja herregud... :-)
Får se om de kommer hem innan natten. Jag kan ju inte hämta dem heller ju.. barnen nanar och jag har ingen bil.
Å vi som skulle se på "En gång i Phuket" och mysa sista kvällen innan de åker i morgon bitti.

A jaa...vad är en bal på slottet :-) .....

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar