In my life

In my life

onsdag 13 juni 2012

Sommarrean påbörjad

Till att börja med så säger jag GRATTIS Ellen till rollen som storasyster! Ja, nu har lillebror kommit och bilden jag såg...så söt, så söt :-)
Hanna och Anders, ett stort grattis till er också så klart! Bra jobbat!!

Jag då? Jo, idag har jag bara varit mig själv. Lite konstigt men fantastiskt skönt att kunna fördriva tiden på stan i ensamheten utan att tänka på hungriga barn, blöjbyte och krångla med vagn i trånga utrymmen.
Jag har spenderat dagen i Lund City och skulle avsluta den med att klippa om mitt hår för jag blev inte nöjd sist, men hon hann inte, så jag ska dit på måndag istället. Bättre sent än aldrig... Tantvarning!
Jag ska bli cool igen haha ;-P

Skulle inte handla något var planen, men när rean började idag och man hittar guldkorn, så är det svårt att låta bli. Var inne på polarn och höll i strumpor...givk ut igen och kom tillbaka och då var så klart storlekarna slut. Som jag säger..man ska aldrig vänta om man hittar något. Då blir det ju så..
men ett par strumpisar till Ella blev det i alla fall och en tröja till Ville i randigt. Cerise och vit. Jag gillar rosa på killar och färg över huvudtaget.

Theodor ville vara på fritids till halv fem och han blev sur igår när jag kom en halvtimme för tidigt haha...så det är väl bara att invänta klockan och hämta honom halv fem ;-)
Han har under alla år på dagis, inte velat vara kvar utan alltid följt med hem glad och då har han trivts..men nu när skolan börjat så märker man verkligen att vännerna betyder mer än mamma efter skolan, för nu vill han aldrig följa med hem eller är det frågan om att leka med kompisar.
Glad att han har fått så bra klass att gå i!
I morgon också, sen är det skolavslutning på fredag. Theodors första *snyft* :-)



Mina små reafynd..
Slim jeans till Theodor för 50 spänn (kostat 250:-)


Tjock dubbelsidig fleece från Didriksons 149:-
Perfekt till Ella i höst på dagis

De små kommer matcha fint :-)



Kram!

2 kommentarer:

  1. Inget på hopp! Men får barnen själva bestämma hur länge de vill vara på förskola och fritids? Är inte dessa till för när man jobbar, söker jobb och sådant?
    I vår kommun finns det inte på världskartan att barnet bestämmer eller att man lämnar för att få egentid. Alltså inget påhopp, mer en fråga och fundering!

    SvaraRadera
  2. Det är olika i olika kommuner. I Växjö där jag bodde innan fick barnen vara 30 min före och efter arbete men här är det annat. Jag har fått ha honom på fritids när jag har varit mammaledig också men valt att inte ha. Jag frågade dessutom på Villes dagis hur det är i och med att jag ibland bara arbetar till kl12. Men de sa att han kan stanna tills efter mellanmålet om jag ville... Så ja, det är väldigt olika i olika kommuner även om jag personligen tycker det ska vara lika i alla.
    Mvh

    SvaraRadera