In my life

In my life

tisdag 18 september 2012

Vardagsrummet

Vardagsrummet börjar ta sin form, det också. Gardinstång ska upp, gardiner ska dit, lite fix här och där...
Men en liten titt kan ni ju få hur det såg ut innan, samt hur det ser ut just nu.


Vårt nuvarande vardagsrum känns större än vårt förra (som alla andra rum också) men jag
vet inte om det är så?! Vitycker i vilket fall mycket bättre om detta vardagsrummet :-)
I detta har målarna tapetserat vitt. Innan dess var det terracotta färgat.



Ny soffa har inhandlats. Vi har haft svårt att hitta soffa men då vi var på IKEA
så stannade vi vid samma soffa och pekade, så ja..den kändes som vår
och så fick det bli. I efterhand är vi jättenöjda :-)

Vi ville köpa nytt soffbord men med barn som kör med leksaker på det,
rispar, repar, klättrar så näää... Vi väntar med ett nytt tills de blir lite större.

Ugglorna (ljuslyktor) Solveig och Siv, kommer från Lagerhause och
finns i tre olika storlekar.

Vår expedithylla som inte är fixad än i allt som ska finnas där men som sagt,
vi flyttade in nyss så allt är inte uppackat ;-)
Fåtöljen har jag tagit hem från min mormor, då morfar gick bort.
Ett minne, då han alltid frågade om jag ville ha något från deras hem..
Svaret var alltid nej tack, tills dagen då han gick bort.
Nu finns stolen där och minnet av morfar. Plus att den passar perfekt just där :-)

Vårt &-tecken från mangarum.se
Jag ska skicka tillbaka det så hon kan skriva dit
Ella också. Såklart :-)


Fler bilder kommer, då även detta rum är klart! :-)


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar