In my life

In my life

fredag 21 september 2012

Lite inspiration

Vi har kommit in lite meri  vårt nya hem och kommer på nya saker som är så bra och inser att vi aldrig trivts som "hemma" i vår andra lägenhet. Det trodde vi DÅ. Men NU inser man att HÄR är hemma!!

Igår var jag på Ikea igen. Bytte gardinstångsfästen som blivit felköpta, köpte varsin box i hårdplast till barnen som dem ska få ha i klädkammaren med sina skor i. Så har var och en sin egna låda med sina skor i.
Köpte även två tallrikar till i vår nya matserie. Ljusblå kvadratiska tallrikar (med rundade hörn). Fina i vårt retro kök ;-)
Två tvättkorgar inhandlades också + två ramar till posters i Ellas rum.

Gick även och funderade på vår hall. Vi ska måla den vit med en vit fondvägg där klädhängare och skohylla ska stå. Klädhängaren och skohyllan är i vitt och rostfritt så vi funderar på rosa :-D


Hallen....ska det vara en svart fondvägg...


...Eller en grå...

...eller helt enkelt en rosa? :-)
Ja, vi får se vad vi kommer fram till. Vi gillar rosa ;-)


Kollade lite barnrum också. Lite kul att ha tvåfärgad fondvägg med en tavellist som avdelare.
Tåls att tänka på...

Såhär funderade vi på häromdagen på att ha i Ellas rum med hennes tavlor.
Fast på två längre tavellister istället.

Dessa gillar jag. Den till vänster i killarnas rum.

Å dessa till killarna. Skitsnygga! Från ILVA där jag också sprang in en sväng hihi


Dessa har jag kollatp å hur länge som helst... Love them!

HIttade även en blivande julklapp till Ella på ILVA. En kudde :-)



Cool vas som hade vart snygg i vårt kök....eller i vardagsrummet.
Även den och tavlorna ovan från ILVA.


På schemat idag står OMMÅLNING med feta STORA bokstäver!
Killarnas rum ska påbörjas och även där har vi planer hur det kommer att bli, så vi blir förhoppningsvis nöjda och killarna också förstås! Theodor tycker redan om sitt rum även om de nu ligger på golvet och sover och saker är överallt. Han är nöjd ändå så det ska bli kul att se reaktionen sen då det är helt klart!

En vägg är målad...lite bloggande emellan..så nu ska vi se om det torkat.
På återseende! :-)


Kram!


2 kommentarer:

  1. Hej där!

    Jag heter Caroline Engvall och är skribent för tidningen Vi Föräldrar. För dem ska jag skriva en artikel om barn och lek – och ska göra en enkät (kort artikel) med fem föräldrar (med barn under två år) som inte tycker att sandlådelek eller gungknuffande är så himla kul – utan hellre vill involvera barnen i annat de gör. Typ baka, klippa gräset eller annat. :-] Följer din fina blogg och ville kolla om det stämmer in på dig eller någon du känner? Blir bild också (egentagen). Maila gärna så berättar jag mer.

    Många varma hälsningar
    Caroline Engvall

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Caroline!

      Jättegärna kan jag ställa upp och jag tänkte mejla dig men hittar ingen adress, så jag letar vidare, om du inte mejlar mig före?
      carolabergman@yahoo.com

      Mvh Carola

      Radera