In my life

In my life

måndag 3 september 2012

Mycket inför vintern

Vinterbrallor är fixade till alla tre kidsen, varsin overall och vinterkängor till småtrollen, vinterjacka till Ella...
Så nu återstår, varsin jacka till killarna samt vinterkängor till Theodor, vilket jag tycker är svårt i hans ålder.
Han leker ju fortfarande i snön men jag tycker verkligen inte det är snyggt med stora kardeborrekängor på en som har stl.35 i skor.
Har ni något bra tips på snygg och bra vinterkänga så hojta till!
Theodors bästa vän Ville.. Hans mamma kom bort med nästintill nya vinterkängor till de små, som de fick ärva. Verkligen guldvärt! Jacka och termobyxor vill vi ha, dels som ett extra ombyte men dels om man ska iväg då man inte vill dra på dem en klumpig overall...tex då man ska åka och handla.
Hittade en jättesnygg jacka till Theodor på Ge-Kås men den var lite för tunn. Tyvärr.
Han vill ha en färgglad jacka precis som sina småsyskon och därför har jag nu kollat upp jackan "Rainbow" från MOLO. Han hade de termobrallorna förrförra vintern. Jättefina.

Sen är det ju detta med en bra och varm mössa också. På småtrollens utegård på förskolan blåser det så in i på vintern så där krävs en varm mössa. Ella plockar ju av sin, så hon måste ha en med spänne under hakan.
Ville vill inte ha med spänne under hakan så där ska jag hitta någon annan snygging som matchar hans overall. Den var ju i regnbågens färger så en enfärgad får det ju bli i alla fall.
Funderar på någon av dessa till Ella...



En varm och gosig sak från MOLO



Eller en lika gosig från Didriksons...




Mmm....det återstår att se. Vilken tror ni på? Har ni någon erfarenhet av dessa mössorna? Betyg? :-)



Kram!


3 kommentarer:

  1. Jag har ju ganska små fötter,stl 37, å förrförra året köpte jag ett par Viking kängor med snörning till mig på intersport tror jag de va. Har aldrig varit varmare om fötterna! Så i år kör vi på Viking skor till barnen! Otto plockar me av sig sin mössa så de får bli en sån me knäppe till honom me. Dock får han ärva syrrans! :)) lycka till me flytten! Vi måste ju komma å hälsa på när ni kommit i ordning! Men först ska vi hitta ett datum så ni kan komma hit! :) hälsa! Kram

    SvaraRadera
  2. Att inte Theodor matchar syskonen med färgglada jackan från Kappahl som ni har till småttingarna i overallerna :) I mössa så äger Didrikson har jag hört :)

    SvaraRadera
  3. Vi tänkte köpt den på Kapp Ahl till Theodor men han har stl.134/140 och den är tyvärr bara upp till 128. Annars hade jag inte tvekat för han ville ha en sån.

    SvaraRadera