In my life

In my life

måndag 24 september 2012

En måndag i vardagens tecken

Det har varit långa dagar, fix långt in på nätterna och upp tidiga morgnar, ingen sömn bredvid varandra för killarna har fått sova i vår säng en vecka och Ida o jag har tagit varannan natt på soffan. Lite för trångt med 4 pers i sängen annars och den lille kungen som logger som ett stort X. Tack Ville ;-)

Men igår målade jag det sista vita i killarnas rum, så en fondvägg ska målas och deras säng ska monteras ihop. SEN kan vi äntligen börja få ordning även i deras rum och jag kan äntligen få sova bredvid min fru igen.
Igår kväll hörde jag hur någon (Ella) lekte med en burk då jag var instängd och målade i rummet. Trodde hon var i sitt rum och pulade i sitt lilla kök...tills jag hörde Ida (som trodde samma som mig).
Närå, lilla sessis satt mitt på hallgolvet och tagen på bar gärning med en stor sked i en burk. Burken med jordgubssylt i. Det var inte mycket sylt kvar i den burken haha. Sylt överallt och ett litet kladdigt monster fick duschas av....ytterligare en gång innan läggning.
Stolt över Ella igår som fick sin välling i sängen och medan jag letade nappen som jag inte hittade, så höll jag mig låg och tyst...och hon somnade minsann utan den.

För övrigt så längtar jag till fredag! Då kommer min syster hit och ska passa småtrollen hela helgen. Jag och Ida ska till Göteborg och vara barnfria, få sova ut, äta hotellfrukost, gå på Liseberg (om det inte ösregnar), stan och till och med utgång fredag OCH lördag. Det ni! Det är mer än vad vi gjort på 3 år haha.
Ska bosätta oss hos lilla Sofie på fredag och gå ut med hennes och hennes vänner. Ska bli mycket trevligt :-)

Hoppas bara jag blir bättre i min hals, som jag numera håller på att hosta sönder *aj aj*. Sist höll hostan i sig i två månader. Kul. Vill ju komma igång med träningen oms jag längtat efter. Alltid är det nåt...*morrar*.


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar