In my life

In my life

tisdag 18 september 2012

Tillbaka! :-)

Äntligen sitter jag här igen med laptopen och en helt ny vy framför mig. Härligt!
Jag får ta lite i taget om flytten för annars blir det jättemånga bilder på en och samma gång. Sen är jag heller inte klar med målningen i killarnas rum och deras säng är heller inte ihopsatt så dem nanar nu bredvid varandra på golvet på deras madrasser.
Ellas rum är i stort sett klart men det ska upp en vit stringhylla plus lite tavlor på väggarna som hon hade innan. Sen är hennes rum klart. Killarnas rum blir det därefter...


Såhär såg hennes rum ut innan målning. Bruna väggar och brunt kork-plastgolv.
Inte vår stil men i hennes retrorum passar det lite...sen blir det nog laminat efterhand.
Fick måla om tre gånger, segt kan jag säga.




Första dagen vi flyttade in alla möbler så blev det såhär... Nu har vi ändrat
på byrån och fler bilder kommer. Jag diggar hennes retrobil som hon fått
av Theodors kompis Ville. Tusen tack!!

Ellas säng har Ida haft (och även hennes mormor och gammelmormor, så den är över 100 år) då hon var liten och docksängen är min gamla.
Lite roligt att kunna föra vidare i familjen.

Filten har min mormor stickat och den hade jag då jag var liten.
En riktig retro look på hennes säng :-)

Ida har målat om ett bord från IKEA och soffan var träfärgad och även
den hade Ida i sitt rum som liten.
Vi valde en lila färg och det är lackfärg vi målat med.
Ska köpa till en eller två stolar också och måla dem vita.


Några små förvaringshus i kartong från Lagerhause.
Jag tyckte dem var så söta, så dem fick stå i fönstret.




Det var en liten försmak i Ellas rum! Fler bilder kommer när detaljerna är uppe och sådär :-)
Som sagt, stringhyllan, en röd stor fin spargris-elefant, lite fina retro-plåtväskor och annat...
Längtar tills hela lägenheten är klar! Hihii..

I morgon kommer lite bilder på vardagsrummet!


Kram!

2 kommentarer:

  1. Åh, vilket härligt rum lilla söta Ella kommer få!!
    Soffan : helt supersöt ju och sängen, va kul att ha "minnen" bakom =)
    Nyfiken på mer bilder ;))

    Kram =)

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Tänk vad lite färg gör!!
    Bor ni utanför eller mitt i Dalby?
    Verkar se lummigt och grönt ut allafall!
    Grattis till er lya!
    Bi

    SvaraRadera