In my life

In my life

tisdag 11 september 2012

Utveckling i kinesiskt tecken


Miiin...Schiiin....Ping...Niiing...schoojajang..?! Jo, Ella kan man tro hon är född i Kina. Jag vet inte om detta skulle betyda något där iof men hennes ord låter som kindesiska och har alltid gjort :-)
Hon snackar som sjutton. På sitt språk och jodå, et låter som kinesiska. PING är det senaste och det är Pippi Långstrump.
Apps betyder napp och hon är duktig med det där med att använda den då det behövs och inte, vilket gör mig stolt så det andra lilla trollet varit och är besatt av sin napp.
Ella lägger napp och snutte på hyllan då vi kommer till dagis utan tillsägelse och ska hon bada, äta här hemma så lägger hon ifrån sig sakerna också. Duktig tjej.

I övermorgon blir hon 16 månader gammal och hon har då gått på dagis/förskola i 3 veckor inkl. inskolningen. Hon har blivit duktigare på att visa vad hon vill men hennes temprament går inte av för hackor haha. Får hon inte det hon vill, då jävlar!
Hon blev biten igår på dagis under ögat vilket inte var så roligt :-(  När hon kom hem blev hon attackerad igen på gården men då gav hon igen rejält och är man så dum, säger Ella, som petar in fingret i munnen på mig - ja då biter jag så klart! Sagt och gjort.
Tjejen kan försvara sig i alla fall och box blir nog hennes grej. Hon tar på mina boxhandskar och kommer till en. Då ska man hålla upp handen och hon ska slå på medan hon säger "bam". Det är bra krokar hon kör ;-)

Liten har blivit stor!
Älskade lilla tjajjsen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar