In my life

In my life

lördag 20 april 2013

Life is life na na nana na...

Ligger helt slut i soffan en lördag kväll och Lovisa är här. Ska försöka sova en liten nap för kl.01 ska Ida o Ella hämtas på Sturup.
Kunde blivit kaos med det också idag, då jag fick punka (for the first time) på bilen när jag o Ville skulle köra från Ljungby i Småland, där vi hade tillbringat dygnet med Lina och hennes tre av fyra barn.

En väldig trevlig fredag plus kväll som blev sen och en väldigt tidig morgon idag få barnen vaknade kl.06 trots att vi höll uppe dem till 21.30. Sånt e livet! ;-)

Så innan jag skulle köra la vi oss i varsin soffdel och höll på att somna.
Idas bror är i Lund också och vi skulle käka ihop ikväll hemma hos oss men set sket sig.
Istället fick jag ringa assistansservice och däckia akut. Fick panik där jag satt "fast" i Ljungby med Ville. Tur man ha telefon med internet nu för tiden så man kan leta sig fram efter saker o ting.

Lina kom cyklandes med två av barnen. Hon hade köpt glass till oss alla och höll oss sällskap medan vi väntade på hjälp.
Jag blev så glad mitt i allt det ledsna. Började gråta av orkeslösheten med all otur och av lyckan till att ha Lina som alltid ställer upp.

1.600 spänn fattigare så kom vi ialf hem till Dallan. Roligare kunde man ju dock ha för de pengarna.
Men nu är det som det är.
Så efter denna dagen och gårdagen är jag slut... Upp om en timme igen och köra bil, så nu ska jag nana lite.


Kram!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar