In my life

In my life

söndag 7 april 2013

Å peeekfingret!!! Å ruuuunt!!!

Äntligen har storpins lärt sig knyta sina skor! Det tog ju "bara" 8 månader! Ida har tragglat och tragglat hur man knyter skor, hjälpt honom, visat honom om och om och om och om igen men icke.
Jag är vänsterhänt och tydligen knyter jag helt avigt och därför har jag inte visat honom.
Jag har försökt locka med coola skor och en peng om han lär sig men inte ens det har hjälpt. Motivaionen har helt enkelt inte funnits förrän nu i veckan, så då började Ida "plugga" knytning med honom igen och igår när jag kom hem från jobbet skulle han visa mig något....
Jodå, han knöt sina skor!! Äntligen!

Ida hade tragglat och han hade glömt bort så till slut blev hon galen haha.. Jag förstår!
Så då fick han knyta 20 ggr...och efter de 20 kunde han!
Så i morse knöt han sina skor självmant och satt och övade flera gånger.






Detta tragglande.... Tack älskling för hjälpen.
Du har lärt Theodor många saker och nu även detta.
Vita eller röda converse är nu sommarens önskan.


Ännu en lördom i livets hårda skola. Älskar dig!




Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar