In my life

In my life

onsdag 2 maj 2012

Valborg och in i maj

Då var vi inne i maj. VÅR och dessutom sol och värme på det - inte illa! :-D
Valborg tog vi det lugnt på som alla andra barnfamiljer tror jag (hoppas jag). På dagen/em lekte alla grannbarnen ute på gården och föräldrarna snackade. Trevligt som alltid och en pizzakväll bestämdes och infördes igår kväll :-)  Alla grannarna på vår länga. Vi har nåt speciellt och jag tycker om det så himla mycket. Har aldrig varit med om sånt grannskap tidigare och jag vet, jag har sagt det förr.

På kvällen den 30:e gick vi upp till ängen bredvid Theodors skola där de tände brasan 20.30. Theodor ville så gärna så det var mest för barnens skull vi gick upp och de små höll sig vakna tills vi kom hem, de också. Lagom med folk, vinden åt rätt håll  så man slapp stinka brasa själv... och barnen var nöjda.
Theodor träffade klasskompisar och Ville träffade sin bästa vän på dagis, så det var glatt :-)






Igår, den första maj var det även då strålande solsken och Ida började dagen med att baka
riktigt goda bullar och jag började dagen med att köra in och hämta Lovisa och dessutom få en halvtimmes massage istället för träning, då jag vaknade med en svullnad på axeln.
Massagen bar nog bättre än gymmet insåg jag på vägen in till Lund. Jag hade rätt.

Kärlek från prinsarna :-)


I morgon åker Idas syster Lovisa och deras mamma till det tredje syskonet i London. Carl.
De ska på Harry Potter grej och kolla alla inspelningsplatser och sådär... något som Lovisa o Carl älskar, dem som är fan av Harry Potter filmerna. Carl jobbar dessutom i London och gör filmer och var med och gjorde Harry Potter 7. Lite coolt tycker jag :-)
Så Lovsa och mamma Eva var hos oss igår em och vi tog en utflykt till ett grustag - Tvedöra.
Väldigt vackert och barnen gillade det... De ville bada men det tyckte inte mammorna ;-)

Ella var sååå förbannad för att hon inte fick gå i vattnet.
Ni ser ju vart hon är åp väg...än en gång ;-)


Idag firar jag och Ida var 3-åriga förlovningsdag och det får vi ju fira till med lite extra onsdagsmys utöver det vanliga. Tre år sedan vi var i London och satt där med Ville i magen och varmt väder... o jag tog upp ringarna i en mysig park då vi satt. Ja, en resa jag inte glömmer. Då var det vi två....nu är vi en stor familj.
Älskr min familj men saknar oss två ibland. Längtar tills bara vi kan resa en vecka tillsammans. Kanske nästa år. Man behöver det också och jag tycker inte en vecka är något att lämna bort barnen...det har jag ju gjort med Theodor sen han var ett, då han bott varannan vecka, så jag förstår inte folk som tycker så illa om att man lämna bort sina barn en heeeel vecka. Det är väl jättemånga barn som har det så..eller hur?!

Nä, jag behöver ha egentid med Ida EN gång om året då man har stressig vardag med småbarn, lika mycket som jag behöver tid med mina barn och oss alla. Men alla har vi olika behov. Vilken tur! :-)


Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar