In my life

In my life

lördag 26 maj 2012

Malmö

Jag velade fram och tillbaka om vart vi skulle åka i  morse. Jag vet, man kan vara hemma också men när jag alltid är hemma i stort sett så tycker jag om att få miljöombyte på helgerna. Speciellt då vädret är fint.
Det blev Malmö till slut och det var nog ett bra beslut med tanke på att det fanns ett flertal polis-och brandbilar på Stortorget att titta på och sitta i. Dessutom fick de polisreflex och nyckelringar i form utav en polisbil. Glada var dem och stolta över att ha fått prata lite med poliserna :-)
Jaa, mamma var också glad *erkänner* haha.

Theodor hade med sin plånbok med sina sparade pengar i och han valde mellan en leksak på BR, en onepiece och en sparkcykel. Gissa vad det blev?
Svaret hittar ni på bilderna ;-)

På hemvägen stannade vi till och köpte lösgodis till i kväll och lekte lite på Theodors skolgård men där blev vi inte långvariga... Ellan, den lilla skitungen ;-)


Mina fina barn

Här trivdes vi....allihopa haha

Såå söta små tjejer stod o spelade sommarvisor på fiol.
Jätteduktiga och helt synkade. De fick en peng :-)

Nöjd kille med cool sparkbike

Älskar husen i Malmö stad.... så fina.

Glad tjej!

Fikapaus på skolgården.

Hahah bilden säger allt - STANNA MAMMA!!
Försöker få henne att gilla gungan men hur lite fart det än är så...Njaee..

Theodors nybyggda skolan (en del av skolan) men nu till hösten
flyttar de från denna byggnaden.
Skolan är från F-klass till 9:an

Vatten är gott!
Det har jag alltid varit noga med... Att ge vatten istället för tex. saft och juice.
Hur gör ni eller har gjort?
Väldigt sällan jag ger dem saft. På kalas, picknick typ annars är det
vatten eller mjölk som gäller och ja, jag tycker det är bra.
Har sett skräckexemplar o jag kan inte förstå varför barn ska gå runt med
saft/jucie/läsk i nappflaska eller annar heller.
Fina hål i tänderna sen. Onödigt? Ja. Enligt mig ;-)


Nu är det kvällsmat som står på schemat och efter det badning av barn innan uppladdningen inför schlagern kan börja! Vad tror ni om Loreen? Jag tror hon kommer på topp 5. Typ 2:a el 3:a.
Men jag hoppas så klart att hon tar hem alltihop! Förstås :-)


Kram på er!

1 kommentar:

  1. Lina Norrköping26 maj 2012 kl. 11:16

    Ohh ja avskyr med att se barn dricka saft o de i nappflaska det ser verkligen illa ut, har även sett många små barn få coca cola i nappflaska o det känns ännu värre:), vi gör som ni ger mest vatten o mjölk o ibland om det är nåt speciellt saft. Tycker det är viktigt att dom lär sig att tycka om vatten och mjölk innan nåt annat ges.

    SvaraRadera