In my life

In my life

tisdag 22 maj 2012

Premiär för vattenspridaren

Ännu en solig, varm och härlig dag har nått sitt slut och den har innburit lite olycka bland två av mina tre men i helhet har dagen varit toppen!
Efter dagishämtningen idag hängde samma gäng ihop som igår men idag gick vi hem till Anna m. familj där barnen badade i vattenspridaren samt hoppade på deras gigantiska studsmatta.
Det var höga skratt som hörde många kvarter bort fick vi höra :-)

Ella trillade ner från ett trappsteg på utomhus trappan med pannan rakt i marken på stenplattorna (som inte är jämnt lagda utan buckliga). Annas son var snabbt fram innan jag hann och hon liksom sjönk ihop och ögonen försvann under ögonlocken. Jag blev SÅ rädd!!
Anna som är sjuksköterska var inne och jag sprang med Ella hängandes över armen och bara skrek på Anna. Ella skrek, vilket var bra och återhämtade sig fort och till synes blev ett litet blodsår i pannan och i morgon, säkert ett stort blåmärke. Lilla tussan :-(

Theodor kom hem med sin kompis pappa + kompisarna också...med en blodig fläskläpp.
De hade lekt Ninja?! Och Theodor hade fått en spark av en större kille.. Ja dessa killar.. Kan de inte bara leka med dockor istället :-)  Alltid ska det vara så coola lekar och vi säger gång på gång att gör inte så för det och det kan hända... men lyssna, när det gör dem inte och nu så hände det.
Kan ju hoppas att han lärde sig en läxa och fr.o.m nu var det slut på Ninja leken sa vi vuxna.
Ninja liksom....hallå!?..



Theodor hade lika kul som de små i vattenspridaren :-)

Anna med minstingen Vilgot

Å Kajsa med lilla Sigge. Minstingen i hela gänget :-)



Idag kom dessutom våra nya teburkar jag beställde på www.lyxigaplatburkar.se
Trodde dock de var mindre än vad de var, men det var bara positivt!
Ida gillade dem också jättemycket och äntligen lite ordning och reda i skåpen som jag vill ha.




Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar