In my life

In my life

tisdag 15 maj 2012

Tårtor i sikte

Då var det snart dags för barnkalas här hemma. Ella allra första med sina små vänner *sött*.
Min vän Lina med dottern Pippi kommer från Ljungby i Småland och åker därmed längst. De kommer redan på fredag och stannar till söndag, så det blir skoj! Jag lämnar Theodor på fredag och när jag åker tillbaka så möts vi upp och åker samma tåg. Kul med snack-sällskap på vägen tillbaka.

Funderade på att göra en egen Hello Kitty tårta och kollade upp lite förslag på olika alternativ. Google är bra i många sammanhang :-)  Men vårt underbara bageri här i Dallan levererar och har fantastiskt mysigt plus att dem är så trevliga, så i morse beställde min lilla fru en tårta därifrån, så nu "slapp" jag baka. Tycker förvisso att det är väldigt skoj att göra det men tiden räcker inte alltid till.. Speciellt inte om man har fin besök också. Då vill man ju umgås med de häääärliga personerna! :-)



Denna hade jag som förslag...

eller denna om inte tiden fanns att stå och spritsa små duttar, som tar tid.

Tycker även att de här var väldigt söta! Men tiden, har jag den tills på lördag?
Hmmm....Svar: Nej.


Idag längtar jag tillbaka till Cypern extra mycket, då regnet öser ner och jackan måste på.
Ärligt, när kommer värmen egentligen? Tycker det borde stabiliseras snart, detta skitväder.
En dag fint, fyra med regn och en med vinterjackan på. Det är vårt härliga land det *muttrar*.

Ella har hållit låda i natt och haft feber. Vaccinationen igår var inte så kul för lillfisen denna gången.
Hon grät om vartannat fram till 03.15, sen var jag uppe igen 04.30 och kl.06 tyckte både Ella och Ville att det var dags att säga god morgon. Jo tack, god morgon på er också. Tur jag kan gå runt o slappa hela dagen i myskläder och bara vara. Några dagar till..... Sen börjar allvaret. Mitt nya jobb *svälj*.
Kul men nervöst. Nu har man ju vart hemma i över ett år och ja, det känns så klart att komma tillbaka till arbetslivet igen. Men jag ser fram emot det. Mycket! Kollegorna verkar vara toppenbra dessutom :-)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar