In my life

In my life

fredag 25 maj 2012

Torp drömmar

Igår var det inte mycket med vår lille Ville. Hög feber och soffläge var det hela dagen på lillprins. Inte likt honom. Jag hade öppet till trädgården, syskonen var ute och lekte och grannen (hans bästa vän) var också där och hoppade på vår studsmatta men nä, Ville låg kvar. Somnade t.o.m då alla barnen utanför lekte. Klagade på ryggont och jag blev orolig då han tidigare sagt det. Kan ju vara febervärk... Idag är det bättre. Han har feber och ligger i soffan, men för en stund sen slängde han filten över sig och lekte spöke och sprang ut och kände på värmen... Nu ligger han o tittar på favoriten - Pippi Långstrump.

Ella sover och själv sitter jag och sällskapar Ville med datorn i knät. Känns som jag har sett Pippi tillräckligt många gånger (i bara 6 år haha). När den ena slutade kolla Pippi så började nästa och än är det inte klart. Ella lär nog också digga den lilla sprallertjejen med guldpengarna :-)
Jag kollar hemnet och blocket - på stugor och torp! Japp, sen förra sommaren har vi pratat om att köpa oss ett litet torp. Vår sommarställe. Vårt smultronställe att åka till på sommaren med stor tomt barnen kan leka på, nära en sjö där vi kan bada, ro och fiska och gärna stort träd så jag kan bygga dem en rolig koja med sovplats och en gunga i lååånga rep så det blir en sån där härlig gunga *tänker och drömmer*.
Vi har rötter och släkt i både småland och kalmar/Öland, så vi kollar runt Kalmar trakten..
Såg två må söta nu när jag satt och kollade. OBS: Vi vill göra det till vårt och renovera kök mm... så inredningen är inte aktuell men utanpå.... Jag bara vill ha ett sådant!

http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-2rum-soderakra-torsas-kommun-brod-307-3696185

http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-2rum-stubbemala-hogsby-kommun-stubbemala-111-3573456

http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-3rum-torsas-torsas-kommun-emnabo-134-2803955





Min lille sjukling

De andra två filurerna i full lek

En lagom trött liten plutta som börjar bli långhårig :-)


I eftermiddag efter jobbet åker Ida med sin syster till Öland och stannar där i helgen. De ska hjälpa sina föräldrar och därför stannar vi hemma, jag och barnen. Hoppas innerligt att Ville är bättre i morgon så vi slipper sitta här hemma/inne hela dagen. Vill ju hitta på något skoj med mina små när vi alla är hemma + att vädret ska bli bra! *håller tummarna*.

Ingen som vill åka till Karlstad med mig näst nästa lördag? Haha... Gladiatorerna ska spelas in och min vän Lovisa Lofsan ska vara med och tävla!

Kram banan!

1 kommentar:

  1. Vilka ljuvliga torp.... Vill oxå sååå mycke ha ett sånt litet ställe att bara vara på.... Hoppas er dröm går i uppfyllelse:) Caroline

    SvaraRadera