In my life

In my life

torsdag 11 juli 2013

Mysig ledig dag

Efter damfotbollen och bullbak igår kväll var jag sjukt trött och somnade på två röda. Ville väckte mig halv sju och det kändes som det var mitt i natten..energi noll.

Frukost och bollibompa på TV medan Ville tjatade om Astrid Lindgrens värld och att gå till Dalbybadet. Att vänta är inte Villes starka sida och tidsbegreppet är ju förstås också svårt att förstå då man bara är 3.
Vi stod i alla fall bland de första i kön då badet öppnade och barnen var på G! :-)

Bad och lunch på plats sedan kom Onka med barnen och höll oss sällskap både på badet och vidare hemma. Bullarna igår bakade jag ju för Onkas skull då jag vet hon älskar min bullar, så det fanns bullar till många magar, både små och stora.

När vi kom hem till oss så blev det ännu mer lek och barnen lekte jättebra. Ville och Emanuel är så lika i sättet och har skoj ihop. Ella tycker Cornelia är rolig så ja, alla barnen var på gott humör! :-)
Onka är ett leende hela hon också, så man kan inte annat än bli glad då man är i hennes sällskap.

När de hade åkt hem klockan 16 kom tröttheten fram som att vända på en pannkaka. Lite kvällsmat och film efter det i soffan så hade vi kvällsmys.
Ella somnade platt fall i soffan kvart i sex (blir en rolig morgon i morgon) ;-) och Ville o jag läste saga och hade ännu mer mys fram till kl.19. Så nu sover bägge två små trollen och jag slötittar på en gammal rolig film - Heartbreak hotel (med Helena Bergström och Maria Lundqvist) haha...sjukt kul.




 Dagens frukost blev kvarg med blåbär och ett kokt ägg - mums!

 Lite värmepaus mellan de långa doppen!

 Redo för stora bassängen hahaha

 MITT härliga gäng!

Varför använda plattång liksom? ;-)

Grabbarna grus är vildarna bus!!




Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar