In my life

In my life

onsdag 10 juli 2013

EM och bullbak

Barnen sover efter en dag på dagis och massa lekåbus här hemma. Ville somnade först i sin säng medan Ella kom upp några ggr. Men nu så.. :)
Idag var andra dagen i rad som Ella var utan blöja. Hon hade sagt till sin fröken tre gånger idag att hon behövde gå på toa. Sååå stolt är jag(vi)!!

Vi firade lyckan över det idag med att äta pannkakor med glass och dessutom ett glas O'boy till mellis-mackan. Ville blev förvånad och frågade om det var lördag idag och Ella pekade ner i sitt glas och sa glatt "dooodiiiis"! Hahaha.
Ja, här hemma är det inte mycket fika och grejer på vardagarna förutom om vi har kompisar här. Saft äger jag inte och läsk dricker vi inte heller, så när det väl är fika, då är det speciellt :)

Ikväll bakar jag bullar också till fikat i morgon för i morgon kommer Onka och hennes barn och leker med oss. Ska bli kul! Onka älskar mina bullar så det var egentligen för hennes skull jag drog igång en sats :)

Det är dessutom damfotbolls-EM på TV ikväll också och just nu när jag skriver står det 1-1. 
Finns en del snyggar i lagen måste jag ju säga haha. Titta bör man, annars... ;-)

Känns dock lite ensamt här. Har fortfarande inte vant mig vid ensamheten och jag tycker verkligen inte om den. Inte alls. När man var en hel familj var det skönt ibland att ha en kväll själv. Då och då.. Men nu..? Nej, jag är alldeles för kramig/gosig för att bo själv. Sen då barnen också är borta vissa dagar. Ja, då trillar tårarna. Det gör de ändå. 
Känslig är förnamnet. Undrar när man kommer må  b r a  igen.


Dags att grädda bullar!


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar