In my life

In my life

lördag 20 juli 2013

Dessa jäkla tåg

Sitter och väntar på det tåg jag trodde skulle gå.. Men SJ levererar lika dåligt som alltid. Det går inte. Inte alls! Inställda tåg och ersatta med buss. Kul o sitta på en buss från Växjö till Lund. Nej, inte speciellt. 
Tror minsann jag får köpa några tablettaskar för nåt lördagsgodis som förväntas lär ju inte hinnas med hemma om buss ska åkas. Skit också. Tre jäkla timmar :-/
Känns som man lika gärna kan ta tåget klockan 20 ikväll istället. 

Vi har vart hos min syster och hennes familj inatt. Kom igår em och barnen har lekt och haft jätteroligt. Theodor var också med. Syskonen var sååå glada över att ses! Underbart att se. De skulle hålla Theodor i handen och Ella skulle sitta i Theodors knä på bussen. Inte i mitt. Älskade barn! Syskonkärlek i allra högsta grad. 

Idag efter syrran gick vi inom och hälsade på min mormor och mamma. Lilla mormor.. Inte pigg alls. Stackarn. Jag är glad vi hälsade på henne i alla fall. 
Vi var på stan en vända i Växjö centrum nu också och Ville hittade ett par badshorts han såå gärna ville ha. 75:- på rean så de fick han. Även en Tomas tåg film fick följa med oss hem. Lyckan var total :-)


Kram!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar