In my life

In my life

lördag 8 november 2014

Vänner på besök

Igår efter jobbet kom min bästa vän Agge till oss. Med sig hade hon sin dotter Natalie som är lika gammal som Ville. De skulle egentligen iväg på annat håll men när Natalie fick välja, så valde hon att komma hit. Det gjorde oss glada.
Agge och jag har inte setts sen i somras och det var ett helt år sedan hon var här hemma. Helt galet att vi inte ses oftare när vi faktiskt bara bor en timmes resa från varandra.

När de kom valde vi att beställa hemkörning från pizzerian men när jag ringer dem så har de slutat med hemkörning!? Jaha, tänker jag...hur fan gör vi nu!? Men pizza skulle vi ha haha... så jag tog Theodor lilla cykel och cyklade iväg till centrum. Med mig tillbaka skulle jag ha en familjepizza och en påse med kebab. Hur tänkte jag där...men som tur var så ger jag mig inte i första taget så..JUST DO IT, som är mitt motto...och hem kom jag. Utan att tappa pizza eller trilla ;-)






Ibland är det bra gott med en köpepizza! Igår satt den fint :-)


 Efter maten var Ville så trött och bad om att få gå och lägga sig.
Han somnade gott medan Theodor, Natalie och Ella sprang runt och
busade, lät högt och skrattade. Man blir glad av att se och höra glada barn.
Ella och Natalie lekte "Frost" och var prinsessorna...


När barnen somnat så la vi oss i soffan och snackade om
allt mellan himmel och jord. Men mest om relationer, barn,
tankar, framtid mm.. Tycker så mycket om att prata med Agge.
Vi har vart bästa vänner i 11 år och har alltid haft så himla
roligt ihop. Soulies.



På förmiddagen gick vi ut och barnen åkte skateboard och lekte innan Agge och Natalie skulle ta bussen till Lund och vidare med tåget till Helsingborg, där de bor. När de gått så vandrade vi in i skogen och barnen lekte så bra. Jag hade med mig kameran och tänkte ta en massa fina foton men något har hänt med min inställning och mer än hälften av fotona blev suddiga..vet inte vad som hänt.
Trist men några foton blev det..dock inte bra som de brukar bli med systemkameran.










Efter tre timmar i friska luften gick vi hem och jag gick en runda med Ella, som somnade i vagnen.
Väl hemma igen fortsatte barnen att leka tillsammans jättefint. Byggde lego, lekte krig och sedan satte de sig för att pussla. Alla tillsammans hela tiden. Fint att se.


Kvällen avslutade vi med god mat, lite lördagsmys i soffan med Alvin & gänget, ostbågar och vatten.
Blir inte alltid lördagsgodis och läsk längre på helgerna och barnen säger inget om det.
Man tänker på deras välbefinnande. Deras små kroppar som får tillräckligt mycket socker i allt annat som finns överallt. Såklart några små godisbitar ibland men absolut inte varje lördag.
VATTEN och popcorn går precis lika bra! Huvudsaken är att man har det mysigt, är tillsammans och ger varandra den mysiga stunden och tiden på kvällen som ges.


KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar