In my life

In my life

tisdag 18 november 2014

Lite förnyelse - igen

Då var det den 19 november och första adventsstjärnan har kommit upp. Den fick hamna i Ellas fönster. Ja, Theodor var snabb att sätta in en tomte på deras rum och två små på Ellas också, så ja ja..dem får väl stå där :-)  Inga tomtar i övriga lägenheten än i alla fall.

Ändrade om lite också när Theodor hade lagt sig. Som tur är har jag barn som sover hårt när de väl somnat så jag tände lampan på hans rum, flyttade om och dammsög medan han sov :-)
Så i morgon när han vaknar så har han och Ville fått ett avlastningsbord/skrivbord/legobord, där Theodor kan sitta och läsa läxorna och Ville kan bygga med lego. Satte även dit en lampa som jag ska fixa till lite sen men först måste jag köpa dekortejp.



 En liten översikt i Ellas rum.


 Så blev deras nya lilla hörna. Tror den kommer att uppskattas.

 Några Legoförvarings-lådor som gapar tomma förutom två av dem.
Men förvaring är bra så snart kommer de nog fyllas med något fiffigt ;-)


 Älskar dessa elefanterna att spara pengar i.
Bara det att barnen hellre köper tuggummi än att lägga ner mynten haha.
Ella är den som sparat mest..och den som spar, den har ;-)



Jag frågade mamma för ett tag sedan om hon hade någon gammal hård resväska hemma
i gömmorna och det hade hon. Morfas gamla koffert som hade då han var ung på 40-talet.
Den har han haft på sina resor. Blev glad när jag fick äran att ha den här hemma. Nu har jag den och
morfas gamla fåtölj. Jag tror han är här ibland. Jo, jag menar det.
Ni som är mediala vet vad jag talar om...och i kväll kände jag något jag inte känt på flera månader.
En kall vind återkom flera tillfällen under 3-4 minuters tid på mina ena arm och upp vid nacken på samma sida. En märklig känsla. Jag vet sedan innan att han är med mig. Jag har varit hos tre okända medium och alla har sagt samma sak. De vet inget om mig. Bl.a Regina Lund förra sommaren.
Hon beskrev morfar så bra att jag nästan började gråta. Precis.
Även min syster har fått morfar till sig när hon var på storseans med flera andra personer, så var en beskrivelse just till henne av alla och det var morfar mediumet beskrev.
Jag och syrran har bestämt att vi ska gå till ett medium tillsammans om ett tag. För skoj skull och se om han/hon får något till sig.
 Minne från morfar (som gick bort för 3 år sedan, 90 år gammal).




Jag anmälde även en skada idag som Ella fick förra veckan på dagis.
Hon föll ner från en stol och landade rakt ner på hakan.
Det såg riktigt illa ut och jag såg hennes haka idag, nästan en vecka efter och
den ser lika illa ut än men nu röd/vinröd istället för blålila.
Jag anmälde till Trygg Hansa. De har jag haft sedan några år tillbaka och jag är nöjd.
De har hjälpt till tidigare och fort går det. Trevlig personal som ringer och undrar
om man är nöjd och tackar sedan för sig. Inga påträngningar.
 Lilla skruttan..

Kram på er och sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar