In my life

In my life

söndag 23 november 2014

Lussebullsbaket har börjat!

En riktig innemys-helg har det varit med lussebullar både igår lördag och idag söndag.
Efter jobbet i fredags hämtade jag mina småtroll och när vi kom hem var min K hemma och hade fixat god mat och hällt upp vin till oss och tänt ljus. Så underbart att komma hem till. Så mycket kärlek spred sig  hela lägenheten. Vi åt, pratade och myste allihop runt matbordet innan det var dags för fredagsmys med film. Även då gosade vi upp oss i soffan allesammans. Mysigt. I love it.





 Äntligen fredag -känsla på jobbet!

 Kött, potatisgratäng och en flaska rött. Inte ofta vi dricker vin men ibland
är det gott att smutta medan man lagar mat tillsammans eller bara sitter och pratar.
Jag gillar hellre känslan utan berusning i kroppen att få in hela mitt hjärta i alla
mina sinnen.

 Ville hade julstämning i lördags och tomtedräkten åkte på medan
lillasyster varierade mellan sin ballerinaklänning och sin älskade kalasklänning.


 Igår lördag kom bästa grannen Max in och bakade lussebullar med oss.
De blev såklart jättegoda och vi fikade innan han begav sig hem till sig igen och
vi fortsatte vårt lördagsmys.



Har nästan slutat med lördagsgodis på helgerna nu.
De får ytterst lite och ibland inget alls. Ibland får Theodor lite när de små
lagt sig men ibland blir det endast ostbågar, chips, popcorn eller jordnötsringar
och det räcker gott och väl. Det där godiset....Nä.. Jo, nån gång ibland!

Vi kollade på Sundes jul och både Ville & Ella var så trötta så de la jag strax innan 20.
När de lagt sig kollade jag och Theodor på "Så mycket bättre". Carola var huvudgästen igår och vilken pipa hon har, den kvinnan. Ser bra ut gör hon också. Helt klart bästa avsnittet hittills med hennes kända låtar. Min favorit blev Främling som Orup framförde...jättefin. Såg ni programmet?



Har suttit och kollat in Theodors önskelista nu och därefter kollat in Tradera eftersom de har nya saker där också.
Så nu har jag budat på några saker jag hittat som han önskar sig. Bla fotbollskort och en kalender med kända fotbollsspelare. Perfekt! Den bästa "vann" jag idag... La bud på en snowboard som strax skulle avslutas. Utropspris 200: och frakt 200:- Kollade vart säljaren bodde och han bodde i Lund! Kunde ju inte blir bättre. La ett bud och ingen la över så...katjing! En bräda till MrT för 200 spänn.
Han vill ju åka på min men den är lite för lång. Nu kan vi öva tillsammans i vinter....om det blir någon snö förstås. Ska ju tydligen bli kallt i vinter, men lite snö. Jag hoppas på snö också! Vill åka bräda och pulka och ha snöbollskrig med mina älsklingar.


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar