In my life

In my life

måndag 3 november 2014

Halloween i Småland

Hej och förlåt för ett långt uppehåll här..på en hel vecka ;-)
Men när tekniken strular och tiden inte hinns med, så blev det så. Men nu är jag här innan sängen kallar. Måndagar är jag alltid så trött på om kvällarna och idag på jobbet har det vart ändringar så man har studsat fram och tillbaka och hjälpt till och hoppat in där det har behövts, haft körning av elev och även i morgon bitti ska jag köra och hämta en annan elev redan klockan 07.15, så det blir ingen film i kväll som jag hade tänkt utan jag ska strax ta min padda och krypa ner i sängen. Läsa lite bloggar och sova.

I helgen var vi i Växjö, jag och K. Theodor skulle till Johan, så vi stannade kvar och passade på att hälsa på både mormor, mamma, och ute hos pappa och hans fru. Även syrran kom till mamma. En trevlig helg som avslutades med god buffé på Rose garden. Jättegott!
Vi sov hos mina vänner och fick så god mat på fredag kvällen. Älg och till det pasta och tryffelsås. Hos pappa åt vi god gratäng och på kvällen soffhängde vi med hemmakvällsgottis till en film vi köpte. Outlet på hemmakväll. 10-kronorsfilme *tummen upp*. 16 blocks hette den. Spännande och bra.
Jag var dock så trött på kvällen men somnade nog bara till några sekunder he he ;-)

På lördagen när vi hade varit hos pappa så körde vi inom minneslunden där min morfar och min lilla minidotter Felicia ligger. Det var jättemycket folk där och så himla vackert. Vi stod ett tag..tog in.. blev berörda och gick därifrån...men säkerligen många känslor inom oss båda.


På fredagen när vi kom till Växjö, hälsade vi på min vän Sara och hennes barn. Det blev god fika med smarriga macarons som Sara hade bakat just for us. Så fina och så goda!
Det var ju bus eller godis den dagen och Sara ville inte öppna, så jag drog på mig en mask och försökte skrämma barnen som öppnade men lyckades inte haha. De gör minsann allt för några små godisbitar ;-)





 Såg tydligen inte tillräckligt läskig ut...

 Så fick jag en bild på den här läskige zombien!
 Och på den här lilla häxan!
De gick och knackade dörr för första gången...små börjar bli stora.

 Så fint på minneslunden...
 Så många ljus att alla inte fick plats där de ska stå egentligen.
Så vackert...och så känslofyllt.

Friterad banan med glass som man fick på Rose garden.
Gott och onyttigt..men vad gör väl det nångång ibland ;-)



Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar