In my life

In my life

söndag 23 november 2014

Söndagsmys i ruggväder

Idag söndag har det vart gymnastik för killarna och kvällen innebar även idag lussebullsbak med de små. Theodor hjälpte mig att sätta degen och där fick han in lite matte också. Perfekt!
De fixade alla bullarna utom två själva..det var bara två jag hann med. Mina små baknissar.
Dem blev jättegoda även idag och jag ringde på hos grannarna och bjöd på några stycken.
Ingen grannfejd här inte ;-)




 Nytt tillskott på mitt armeringsjärn - en gammal
registreringsskylt. Fann den på Tradera för 34 spänn. Som hittat!
Lite sliten, rostig och lite industrikänsla, som jag vill ha det där.


 Här har vi en till gammal goding. Ja, inte Ella för hon e ju inte så gammal
men tröjan hon har på sig hade jag när jag var liten. Tycker den är cool.
Theodor har också haft den då han var liten.
Sen älskar jag bilden... Ella i andra tankar.


 Bakning pågår!


Efter bullbaket så gjorde vi toast och såklart fick de smaka varsin nygräddad lussekatt
efter maten. Vi tände ljus och jag läste godnattsaga när de åt. Sagofika, sa Theodor
och släckte ner. De tyckte det var jättemysigt!

Dags att lägga fram kläder till i morgon, hänga fram nytvättade overaller som kommer bli
lika smutsiga i morgon igen och ta fram avsköljda kängor som även dem kommer bli leriga
i morgon igen.  Men då tvättar jag igen... Hade själv (och tycker) tyckt om att ha på mig rena kläder och skor när jag ska ta på mig än att bli smutsig och sandig innan men ens kommit ut.
Ja, jag tycker inte om sand på golvet..haha.. Hund? Nej tack.


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar