In my life

In my life

söndag 30 november 2014

Södra Sveriges största bloggmässa - Tema familj

I lördags var det dags för södra Sveriges största bloggmässa, som ägde rum på inte mindre än
Grand Hotel Garden i Malmö. Jag och en av mina bästa vänner Onka var på plats tillsammans med 98 andra bloggande personer.
Det var Walles PR & Event som arrangerade bloggmässan och dem kan vi tacka hjärtligt för en mycket trevlig stund.

När vi kom blev vi fotograferade innan vi fick en god juice drink med ny smak från Bravo och Skånemejerier. Därefter tog vi plats för att lyssna på de olika företagen som presenterade sig samt kollade på en modevisning med kläder för både barn och vuxna.




 Vi fick varsin goodiebag med många fina innehåll från bl.a
Passiflora som bjöd på en fin hyacint, erbjudande från Itrim,
reflex från Trampoolin Simskolor, bra rabattkupong från Geggamoja,
och hårband + halsduk från Maxomorra.
En trevlig presnetpåse att packa upp när man kom hem. Tusen tack!


 Modellerna gjorde ett bra jobb och visade snygga kläder från bl,a
Ossoami, geggamoja, Bundgaard, Frontrow Living och Maxomorra.


Företaget Itrim hade en liten berättelse om en viktresa som imponerade på
oss flesta tror jag! Killen på bilden visade före och efter bild på sig själv och
berättade även att Itrim hjälpte honom att på ett bra sätt gå ner över 30 kg på 8 månader.


 Malin, även kallad Fnulan har skrivit en barnbok där det rimmas och ska
främja barns språkutveckling. Boken är färgglad och har fina bilder, illustrerade av Therese Gardell
och den handlar om en sur häxa som heter Militta. Mer om henne kan ni läsa här.
Även Fnulan bloggar och hennes blogg hittar ni här.

Jag köpte boken som en julklapp till Ella och fick den signerad av Malin. Ett roligt minne. Tack!



De här två tjejerna var två av många utställare som arbetar på Lush, där de
säljer miljövänliga handgjorda kosmetik produkter. Jätte coola schampokakor,
dusch gele klumpar och underbara handkrämer i underbara dofter.
Det är så man vill ta en tugga på produkterna! Läs gärna mer på deras
hemsida genom att trycka här.



Maxomorra har öppnat en ny butik på Triangeln i Malmö och hade
ett event för någon månad sedan. Jag kom aldrig dit på grund av personliga skäl
men idag gick jag förbi butiken och deras kläder är verkligen färgglada och barnvänliga.



Fnulan, hennes dotter Cornelia och jag:
Det var trevligt att träffa dig Fnulan och fler gånger kommer det att bli!




Efter bloggmässan var vi inbjuda på en karibisk afton på en av Malmös snyggaste hak - Myteri.
I en lokal med industri-stil välkomnades vi med en jättegod drink, snackkorg och trevlig personal.




 Min fina vän Veronica (onka) och jag satt länge och pratade om allt
möjligt. Vi insåg att vi faktiskt varit vänner i närmare 10 år.
Det var värt att skåla för denna eftermiddag!

Skål min vän!

Kvällen avslutades med lite julklappsshopping till barnen och efter
det en promenad hem till K. Hon jobbade till midnatt medan jag tog kvällen
med "Så mycket bättre" innan jag somnade gott i soffan.

Tack alla för en underbar dag och speciellt tack till Walles PR & Event som fixade detta
för oss bloggare! Tusen tack och vi ses snart igen!


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar