In my life

In my life

tisdag 4 november 2014

Gymnastik (tis)dag

En kaosartad dag i huvudet med ändringar i schemat på jobb då många blivit sjuka och eftersom vi har barnen som behöver en personal på sig, så blir det lite lätt...hjärngympa ;-)
Men då gäller det att vara flexibel och hjälpsam i den mån det går och jag tror själv man vinner i längden på att vara sådan person och därför ställer jag alltid upp när jag kan.
Idag kunde jag knappt i och med att Theodor skulle på gymnastik men jag chansade och det gick med lite snabbmat till sonen. Inte bästa innan träning men men...han levererade ändå :-D
Själv satt jag på läktaren och kollade på de duktiga killarna och tjejerna i två timmar.

Väl hemma är det nu fotboll på 6:an..Malmö-Madrid. Så nu har jag soffhäng till ögonen går igen.
I morgon är det jobbmöte så ännu en sen kväll för Theodor att komma i säng. men han fixar det. Värre då jag har de små.. de lägger sig mellan sju och halv åtta.




 En liten selfie på dagens mamma kan jag ju bjuda på idag.

 Övar balans med benböj på ett ben.
Theodor i röd tröja.
 En översiktsvy på en del av salen. Idag hade de träning tillsammans
med tjejerna. Theodor är på stora blå mattan i språng mot att göra handstående kullerbytta.
Som ni kan se på filmen nedan...
Det var första gången dem gjorde den så det blev ingen kullerbytta på första försöket.
Inte andra heller...men på tredje satt den! Övning ger färdighet! ;-)



Jag tycker det är jätteroligt att Theodor tycker om sin gymnastik så mycket!
Det märks så väl. Han är ingen lagsportskille eller en bollkille.
Och han har provat på både fotboll och dans...men nej, gymnastiken har
han fastnat för. Även judo har han provat på och tycker det är kul.
Vi får se om det blir judo också...men nu är det satsning på gymnastiken!


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar