In my life

In my life

fredag 5 september 2014

Så var det fredag igen!

Den här veckan har inte varit så rolig med alla förkyldningar här hemma. Först Theodor, sen jag, sen Theodor igen och igår började även Ella få sin hosta. Hon har förkyldnings astma dessutom, så hon får jobbigt att andas när hon blir förkyld. Ida skulle kontakta barnkliniken i Lund för att se om vi kunde få en inhalator till. Kan ju vara bra att ha en på varsitt ställe än att åka med den fram o tillbaka när hon blir sån. Man vet ju aldrig när det kommer, så hoppas vi får en till.
Idag är jag ganska frisk. Jag är ju inte sjuk men inte hundra heller. Hostan är rosslig, mitt öra känns vattenfyllt med ständig lock och jag är hes. Men jag ska jobba i alla fall.
Lämnade av de små barnen idag till Ida som hade tagit föräldraledigt. De var glada att få tillbringa fredagen hemma. Fredagsmys från morgon till kväll. Det var två glada barn jag tog med mig ut i höstkylan i morse.
Höstjackorna på och Ella tycker om sina mössor, precis som jag :-)





Igår kväll hade jag svårt att somna. Var trött men ändå inte... så jag slängde i en färg i håret.
Nyklippt också av Madde som fixade det när jag var hemma sjuk. Snälla vänner man har.
Så nu är jag nyklippt och nyfärgad till helgens bravader...som är...absolut ingenting haha.
Jag vet inte alls vad jag ska göra i helgen. Barnfri och inget bestämt. Tror jag ska följa med på Ellas ridning i morgon fm och kolla. Kan vara kul. Jag tål ju inte hästar men jag får väl vänta ute medan de fixar ordning den. Vill mest se Ella på den där hästen. När hon travar och hur kul hon tycker det är.
Hon säger att det är "jättelolit" på hästskola, så.. ;-)
Ska ju bli fint väder så jag funderar på att bara strosa rundor i Malmö i morgon. Kolla i affärer, inredning, kläder, sitta på en bänk o kolla in folk. Det är så kul. Man ser så otroligt mycket när man bara sitter och kolla in alla människor. Kanske kan unna mig en glass också. Det var längesen.

Ha en fin fredag gott folk!
Ikväll sätter jag mig på tåget mot Växjö för att lämna av Theodor hos sin pappa.
Tillbaka ska jag koppla av med att läsa... På tåget är nästan den enda gången jag kopplar av.
Där finns ju inte så mycket annat att göra. Rätt skönt att bara vara utan några måsten.


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar