In my life

In my life

söndag 7 september 2014

Lilla hästtjejen

Igår var jag med Ella och Ida ute i stallet och tittade på Ellas tredje ridlektion. Det var kul att se. Jag är ju allergisk mot hästar och kan inte hjälpa Ella inne i stallet o fixa ordning hästen men utomhus går bra. Som tur var, så var vädret fantastiskt och torrt!...Eftersom jag skulle till Malmö efteråt och hade på mig vita converse haha. Japp, I know.. Jag är inte den van hästmamman ;-) Men jag höll mig både ren, torr och fri från hästlukt ;-)

Ella "hoppade" hinder för första gången. Över en bom..så sött. Hon är minst i gruppen, då de andra är  5-6 år och har ridit nån termin tidigare, så jag är stolt över min lilla tjej som vågar trava även om hon tycker det är lite läskigt än eftersom hon glider till sidan lätt.
Hon tycker det är kul i alla fall och det är det som är huvudsaken!


 Jag hade tur att hästen Maja hade sin box precis vid utgången, så
jag kunde följa Ellas lektion även inne utan att behöva vara inne.
 Dags att borsta Maja!

Undrar om du blir en hästtjej...eller sadlar om till
ishockey om några år? :-)
Man vet aldrig med min lille tuffing till tjej!


 Så stolt när hon får hålla i hästen på väg till...paddocken?
Jag trodde paddock var nåt med hästtäcke eller typ som Sandra sa,
nåt med kanot! Haha..
Maja!


Fem varv med stigbyglarna för de skulle vara lagom...hihi..
Sött med dessa små ridande barnen.
Hästtjejen som leder hästen var 11 år och hade ridit sen hon var lika liten som Ella.
Och så en liten filmsnutt på det lilla skumpedump-travandet :-)




NU ska jag rastas! Ut och gå i Skrylleskogen. Blir nog 5:an idag för sen ska jag in till
min granne Max efter lunch. Han ska sminka mig...lära mig lite knep.
Om han kan? DET kan man säga! :-)
Igår hade vi en filmkväll, Max o jag...eller film-och snackkväll. Det blev allt från
Killars kroppar, bröststorlek till att vi jämförde våra höfter o former.
Haha...underbart samtal med underbar granne!
Och resultatet visade att jag hade mindre höfter än honom.


Nu..PW!



Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar