In my life

In my life

söndag 7 september 2014

Räddningstjänsten syd

Igår var jag en sväng i Malmö efter Ellas ridning. När jag hoppade av bussen var det massa folk vid räddningstjänsten o när jag gick förbi såg jag det var öppet hus. Perfekt! Lite trist att jag inte hade barnen med mig, de hade uppskattat att se allt man fick se. Men jag gick i lugn o ro och tittade och nere i källaren fick man se i deras museum där man annars kan boka tid för visning.
intressant att se alla gamla saker de använt sig av och massa gamla foton.
Utanför hade de kört fram gamla bilar...Ja, ni kan ju se här nedan :-)





Hade velat visa allt jag såg där, på bloggen..men tog foto på den här
gamla 70-tals ambulansen och tänkte på min syster som är född -74.
De kanske såg ut så när du var liten syster yster!
 En gammal brandstation i Lomma, tror jag det var.
Lomma ligger några km ifrån Lund.

 Telefonväxeln förr i tiden.
 Skyddsdräkt från 50-talet.

Massa annat kul o se...

Och här hänger dem redo att hoppas i, i dagens nutid.


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar