In my life

In my life

torsdag 18 september 2014

En torsdag i härlig anda

Dagen har varit en bra dag. På jobb har det varit mycket att öva färger och former, samt klädesplagg med min elev jag hade. Kul och se utvecklingen och det är utveckling varje dag. Det är så mycket kärlek på jobbet. Både kollegor emellan och personal - elever emellan. Känns så fint.
Jag älskar mitt jobb!







Innan jag hämtade de små idag, köpte jag lite fredagsmys till i morgon så är det också fixat. Theodor hämtades inte för han var på fotboll efter fritids. Mina små ville inte gå från förskolan idag, vilket är ett mycket gott tecken! Blir glad varje gång de sticker iväg när jag kommer för jag vet att de har det så bra och trivs där de är om dagarna. Känns så himla skönt.
Till slut fick jag med de hem och det blev stressigt...snabbmakaroner och falukorv dagen till ära.. Japp, snabbt o lätt för jag skulle iväg på föräldramöte efter en timme. Ida kom o var hos barnen en stund. Barnen var glada att få träffa henne en stund också. En vecka är ju länge för de små att vara utan den andra föräldern, trots att det går bra.







När jag kom hem från mötet var klockan nästan halv åtta, så det var bara till att natta barnen direkt.
Ella somnade på nolltid, Ville var inte trött men somnade ändå på 5 min haha...alltid samma sak ;-)
Theodor får alltid ligga med sin Ipad till kl.20, sen ska han sova.
Hur dags lägger ni era barn? I vanliga fall lägger jag de små kl.19 med en saga sen godnatt i deras sängar och Theodor 20. Eller 19.30 med Ipaden.

När de hade somnat körde jag träning här hemma. Helt mör i benen nu. Tränar aldrig ben nästan så jag kände nästan hur låren krampade sig efteråt haha. Ovan ska bli van! Hepp pepp!
Lite god kvällsmat efteråt och snart faktiskt sängen o lägga mig. Jag känner mig trött efter dagen och i morgon är det fredag sen helg. I morgon vill jag vara pigg så kan ju lägga mig tidigt så jag får sova bra timmar i natt :-)




Kram på er!

1 kommentar:

  1. Vi lägger vår kille 19.30. Han är 1.5 år och sover 2 h mitt på dagen och brukar inte vara trött innan det. Sedan sover han till kl 06 oftast utan att vakna så mycket på natten. Tycker 19.30 är en ganska ok tid, får absolut inte bli senare bara! :-) vilar din minsta på dagen något? /emma

    SvaraRadera