In my life

In my life

tisdag 16 september 2014

ella vilma saga IDELIE

En dag och mina fingertoppar ömmar efter att ha spelat gitarr varje dag nu i några dagar. Har inte spelat på rätt länge men det har kommit mer och mer och nu har jag tagit tag i det på jobbet också. Sådan lycka det är att se lyckan i min autistiske elev som jag spelar för varje morgon. Han fyller i vissa ord ibland när vi sjunger och när jag sitter på golvet och spelar så ligger han i en gunga och skrattar för att sedan komma springandes, sätta sig på mina ben framför gitarren och trycker sin panna mot min medan han skrattar. Idag drog han på strängarna för första gången också. Drog, tittade på mig, drog igen och skrattade. Härliga barn. Härliga jobb!


Hämtade mina små godingar idag och gick hem o började på maten direkt som vanligt. De lekte så bra idag. Inget gnäll, inget gråt utan bara skratt och bus hördes från tv-rummet där det var brottning och bus dem tre emellan. Nästa gång jag kom in, satt alla tre och spelade i en enda hörna. Jag har en stor soffa och alla tre satt som små sillar i en packe. Mysigt. Älskade barn.

Strax  i säng så jag får mina timmar. Har fixat och plockat undan här så kan lika gärna lägga sig när tröttheten faller på en. Kollade för skojs skull på namn och sökte på ett av Ellas andranamn hon har. Ett namn som vi hittade på själva och hon var då den enda som hette det och idag såg statistiken likadan ut. Idelie (en kombo av Ida och Emelie som Ellas andra mamma heter).
Ska bli kul och se om någon annan hittar namnet och låter sin dotter någon gång heter det men det är klart lite kul att just Ella hette det först!




Här har vi stjärnan själv! Älskade barn.





Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar