In my life

In my life

måndag 30 juni 2014

Systrakväll

Då var man hemma från en helg i hemstaden Växjö igen. Dock är det vabbning idag som gäller, då Ella hade kräkts igår och Ville klagade på magont idag såå....peppar peppar. Håll det borta från oss andra.
Helgen var så mysig och trevlig på alla sätt. Sov hos min mormor på fredagen. Bredvid henne och det blev många tankar till min lilla morfar när jag låg där och skulle sova. Sov dock som en stock den natten.

På lördagen träffade jag min gamla vän Sara och hennes barn. Vi fikade, pratade, fikade och sista stunden gick vi på stan där jag köpte en ljusstake. Har ni mig på instagram kan ni se den där ;-)
Det var jättekul att träffa Sara och hennes lilla dotter som jag inte sett tidigare än på foto. Lilla Lycka, som redan hade hunnit fylla 1 år. Hennes son Bailey gav lite kläder till Theodor och en jättefin svart kavaj. Theodor som tjatat så länge om just en kavaj. Tack Bailey! :-)



 I väntan på tåget till Växjö.

 Min lille goding. Snart åker han till sin pappa och stannar
däri  tre veckor. Det blir tomt. Men jag kommer och
hälsar på.





Syrran och jag var på ett nyöppnat ställe och åt på lördagkvällen. De hade bl.a buffé med mogolisk mat, thai, kina annat gott. Väldigt fint ställe. Fräscht och mycket trevlig personal.
Vi satt där i tre timmar. Åt, pratade och skrattade. Så kul att umgås med min syster. Det händer alldeles alldeles för sällan.








När vi hade ätit klart och de stängde på Rosegarden som det heter, gick vi vidare till PM Tak som ligger uppe på ett nyöppnat hotell. Det var ett supermysigt ställe och det var blandad ålder, vilket var kul. Allt från 20-50. Det var en bar/lounge med ute-terass där man hade utsikt över storgatan. Säkert ännu mysigare om vädret är varmt och skönt. I lördags var det lite kyligt.
Det hade vart Diggilo på stortorget på kvällen också, så helt plötsligt stod Eric Segerstedt bredvid Charlotte och givetvis var vi ju tvungna att fota den lille sötnosen. Jag hade om att Lena PH skulle komma dit men sån tur hade jag inte haha. En jätterolig kväll hade vi i alla fall och vi var helt hesa när vi gick hem.




Kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar