In my life

In my life

fredag 13 juni 2014

Skolavlutningar för liten och stor

I onsdags och i torsdags (alltså igår), så hade jag tagit föräldraledigt för att fira min sons avslutning, samt John i Växjö som är som min lillebror. Han har jag varit barnvakt sedan han var liten bebis. Likaså hans lillebror Victor och storasyster Johanna. Nu är de stora och jag känner mig knappast äldre haha. Konstigt det där.. Jag var 14 när jag började passa Johanna. Nu bor hon i Sthlm och är makeup artist, John har tagit studenten och lille Victor, min lille plutt är längre än mig. 14 år. Lika gammal som jag en gång var då allt började... att få lära känna denna underbara familj. Ni e min extra familj och det vet ni om.
Jag älskar er och det vet ni också om. Fina ni *kärlek*.


Igår var det lite tårar som föll, så även i onsdags när Johanna höll tal till John. Så vackert. DET var äkta syskonkärlek. Det ÄR så äkta kärlek mellan dessa barn. Vackert att ha fått vara med om genom åren.
Igår föll några tårar till när Theodors fröken läste upp små tal till var och en i klassen. Det var dessutom Karins sista dag som lärare på skolan. Hon ska flytta till sin hemstad Uppsala i sommar. Sorgligt men sant. Både barnen och vi föräldrar tyckte bra om henne. Hoppas på att den nya unga läraren är lika bra, men det tror jag nog minsann att hon är :-)

Både jag, Emma, Ville och Ella kom dit och även Theodors pappa och farfar hade kört från Växjö och var med, de också. Theodor följde med dem hem efteråt och ska vara där över helgen.
I morgon är det stekning som gäller..för visst ska solen skina och det ska bli varmt!? Ja, vi intalar oss det i alla fall. På kvällen kommer ett par vänner och umgås med oss..utgång eller inte? Det får vi se. Kvällen får avgöra men visst hade det varit skoj. Längesen nu. Jag är bara så sjukt trött på kvällarna så jag lär väl stå i baren o gäspa om det är lite folk eller om jag inte får med mig tjejerna på dansgolvet :-)




 Sommarlovskram med bästa fröken Karin.

 Inväntar John hemma hos Marina o Håkan.
 Jag med min "lillasyster" Johanna.
 Theodor och Victor, som Theodor ser upp
till så mycket. Kul att se.
Dessa två filurer ser ut att komma direkt ut en Jönssonligan film
på detta fotot. Gullisar!
 ÄNTLIGEEEEN!!!!

 Fina John. Grattis bästa du!!

 Två av mina fina. Ville och Ella var
inte med denna dagen i Växjö.

 Grattis älskade bror!

 Vacker inväntar John i ett regnigt Växjö.

Theodor med två av sina favoriter...och
jag tror det är ömsesidigt.
Fint att se. Fint att få vara med om.
Är så glad att jag har er runt om mig, ändå
så långt bort.




Två fina dagar och nu har vi en barnfri helg framför oss.
Ska bara vara...och hoppas på fint väder.

Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar