In my life

In my life

onsdag 8 oktober 2014

Hipp hipp hurra för Theodor 9 år

Idag för 9 år sedan föddes min förstfödde. Theodor Alex blev hans namn efter att han hade kommit ut, 4 kg tung och 53 cm lång på Växjö BB kl.11.04.
Lugn som en filbunke och satt där man satte honom, fram till han var 2...då kom den så kallade trotsen som på årsdagen. Sen kom viljan och en ny liten Theodor klev fram. En älskad kille från så många.

I morse väckte jag födelsedagsbarnet med frukostbricka, ballonger, presenter och sång. Varken Ville eller Ella var här så det blev storprins och jag..lite mysigt men tomt. Så klart.
Hans önskan idag var att vi skulle vara lediga men tyvärr var det både skola och jobb som väntade på oss, så det var bara att dra på oss och gå ut i höstkylan strax efter klockan 07.





 Kaptensbandet runt armen fick han på gymnastiken igår.
Han ska vara kapten i en vecka nu till nästa gymnastikpass.
Så den skulle han sova med i natt :-)

 På väg till skolan i sin nya tröja han fick i morse.




På eftermiddagen hämtade jag både Theodor och Ella. Ville åkte med Ida till Ystad i morse
och skulle operera bort sina halsmandlar och polyper. Så man tänkte mycket på honom idag också..
Vart lite låg idag men blev bättre när jag kom hem till mina små.
Väl hemma fixade jag till våffelsmet och gjorde våfflor med sylt och grädde. Har glömt hur mäktigt det är! Orkade inte ens två...medan Theodor åt fem! Haha..
 Så fort vi kom hem sprang Ella in på sitt rum och bytte om till
sin favoritklänning.
"Jag vill vara fin på Theodors kalas", sa den lilla snäckan.

 Medan vi satt här och firade, satt min lille lillprins i Ystad med halsont.
Min lille kämpe..Han e så duktig när han besöker sjukhus, syr ihop så och
nu detta.

 Någon gillar grädde... ;-)

 I diskussion med lillsyrran.



När Ella somnade klockan sju, så fixade Theodor fram spel som jag hade lovat och spela.
Nostalgi - Bamsespel och saltpastiller. Hur många såna har man inte ätit under sina år :-)


Nu sover bägge två och jag ska kolla mina bästa onsdagsprogram. Bonde söker fru och Efterlyst.
Sen ska jag ta och hoppa i säng. Ny dag i morgon och idag var jag rätt trött, så lika bra att lägga sig.


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar