In my life

In my life

söndag 12 oktober 2014

Barnkalas för 9-åringen

Idag var det en annan tjej som höll vakt vid ytterdörren. Nämligen Ella som vaktade då det inväntades gäster till Theodors barnkalas. Barnen var taggade och för första gången någonsin hjälpte barnen till att städa utan att be dem. Det gick undan som bara den! Man kanske ska ha kalas lite oftare ;-)
Det kommer det bli nu i oktober i alla fall. Nästa söndag ha Ville barnkalas och helgen efter det kommer min mamma, pappa, min syster och hennes barn ner för att fira killarna. Ville fyller år nu på onsdag och Theodor fyllde ju år i onsdags.


 Den klänningen...den ska jag spara. Det är verkligen Ellas favoritklänning!
Den åker på direkt efter dagis och idag skulle den såklart vara på.
Men jag håller med henne...den är fin. Men en skönhet klär ju i allt!


Den här kalasmamman fick på sig sköna zebrabrallor och en tröja från MeAndI.
Hes som in i och kände mig därför inte helt hundra taggad för att ha barnkalas att rodda själv.
Men det gick bra. Men en supermorsa klarar allt! Visst e det så? ;-)



Fullt ös från början tillslut!  Och det var kul att Theodor lät Ville och Ella vara
med och leka med dem hela tiden. Även utomhus fick de vara med och leka dunkgömme.

 På menyn hade Theodor valt hamburgare med bröd och pommes!
 Snygg i en för liten riddarehjälm och piratlapp.



 Presentöppning är alltid lika spännande. han hade önskat sig skämtsaker
och det var ju en del som kom...och som skulle testas!
Mycket skratt och vatten vart det.

 Jag frågade om jag fick ta en bild på paret *fniss*... Det blev inget svar men tydligen
väldigt genant. Sött! En bild blev det ändå...såklart haha.
När kalaset var slut följde Theodor med en av kompisarna hem och lekte vidare där. Ella la sig i sin
säng med paddan och somnade...Ville o jag la oss i soffan och kollade på film och jag somnade till.
Så trött. Det var en tidig morgon idag och nu är klockan 22 så nu ska jag faktiskt hoppa i säng.
Ny dag och ny vecka i morgon! En vecka med en liten som ska bli hela fem år!
Hoppas min heshet och hosta ger med sig... bara en dum rethosta, vilket stör nåt fruktansvärt då man ska lägga sig ner.

Vi gör ett försök!


Kram på er och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar