In my life

In my life

onsdag 3 december 2014

December - glömska månaden

Alltså jag blir så förvirrad..är det för att det närmar sig jul? Mycket på jobb? Eller vad? Tror dock på det förstnämnda. Jag hade tid för cellprovstagning plus tandläkartid till Theodor. Kom på bägge två kvällen innan och då kan man ju inte direkt ta ledigt så det var bara att dra en fuling i morse i luren och sen får jag omboka, vilket jag också gjorde. Så Theodor ska till tandis nästa vecka och de har drop in tid på cellprov, så jag ska ta mig dit innan jul. En viktig grej att göra, så blir ni kallade, så GÅ!!
Det är en hög procent av de som dör i  cancer, att de hoppat över just sitt cellprov. Man känner inga symptom på livmoderhals cancer. Cancer...min största rädsla efter att förlora mina älskade.
Livrädd för den jäkla sjukdomen!! FUCK CANCER, säger jag bara!
Jag stödjer inte allt som går, men cancer stödjer jag. Alltid.




Igår var jag en snabbis inne i Lund och mötte upp Johanna som hade vart snäll och köpt fleecefodrade regnställ till barnen när hon var i Ullared. Perfekt till dagis. Jag gick en liten runda på Nova. Hittade lite julklappar och så klart en massa fin inredning. Men nu fokus på klappar.

 Klappens etikett har jag gjort genom att pärla ett paket, stryka den
och klistra på den på ett tjockare papper. Skriv på baksidan.
Och min kära dymo har skrivit GOD JUL!



I kväll hade vi möte på jobbet, vilket jag också hade glömt. Tur vi pratade om det på jobbet idag.
Så jag hade bokat in en fika med en fotograf som tog reklamfoto på mig förra året, för Baglady.
Vill ni se två foton från reklamjobbet kan ni kika in här!
Den fikat hade jag också(!?) glömt och bokade in en fikadejt med Erica, som jag sen fick avboka.
Nu blev fikat med fotografen också inställd för mitt sumpa minne haha... men ja.. vad säger man!?
I morgon ska jag i alla fall ta den där fikan med fotografen + att jag ska hämta en snowboard i samma veva, som jag köpt på Tradera för 200 pix! Som hittat. Den är lagom till Theodor så jag tänkte hoppas på snö och låta Theodor och Ville få åka på den. Dem kanske kan lära MIG att svänga, för jag har minsann inte lärt mig än haha. Ville kan jag tänka mig att han listar ut hur man gör, skate-killen.

Har fått en judo-kille här hemma nu också. Theodor, han tjatade att han ville börja på judo och fick prova på för två månader sen...Det var tydligen hans grej för nu har han provat på säkerligen 10 gånger! Jag och hans pappa beslutade oss för att han ska få börja efter julen och idag kom judo dräkten hem som jag köpt. Gissa som sonen blev glad!! Jag fick en sån lång kram, som jag nog inte fått på flera år!
Han fick den i för tidig julklapp, så han får räkna in den sen vid jul också.


 Sååå nöjd!
Så nu har han truppgymnastik och judo till våren.
på söndag är det gymnastikuppvisning och igår var det
träning inför.. Volter och flikflak  (eller hur dem stavar det?)
Duktiga tjejer och killar! Ska bli roligt att se.




 Julmys och fyra dagar kvar till 2:a advent.
Den ska vi fira genom att kanske baka pepparkakor och
så klart gymnastikuppvisningen.
Ljusstake/fat designat av Ernst Kirchsteiger - jultomten själv :-)
Minikulorna från Lagerhaus och ljusen från Åhlens.




Blev så sugen...
När man sitter uppe själv, bra på TV:n och man saknar sin älskling..
Då är det gott med nybakade lussebullar och mjölk.


Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar