In my life

In my life

onsdag 17 december 2014

Luciatåg och lillejulafton

En vecka kvar till julafton och Lucia ligger bakom oss. Förra veckan var det mycket tomtar, lucior, pepparkaksgubbar och stjärngossar överallt. På jobbet, på dagis, på skolan och i kyrkan. Jag var själv tomte på jobbet och det var så poppis så tomten kom 4 gånger haha. Underbart när barnen tror på Tomten och man ser deras skräckblandade förtjusning :-)




Ho ho ho..På jobbet mot lite vinkande utanför
fönsterna.


Förra torsdagen hade Theodors klass och de andra tredjeklassarna sitt Luciafirande i Dalby kyrka.
Det var jättefint och som vanligt fick jag bita mig själv i läppen för att inte börja gråta haha...
Alltid samma sak när barn uppträder. Så blödig...

 Ella på väg hem från dagis och mot kyrkan där
storebror skulle vara stjärngosse!


I väntan på Luciatåget i Dalby kyrka.


Ella sjunger psalmer :-)

 Fick många fina foton på barnen i kyrkan men vill inte lägga upp
på dem, då jag inte hört med föräldrarna. Men såhär såg Theodor ut som
stjärngosse. De var så duktiga!

 Och i fredags lämnade jag dessa små på dagis såhär söta.
De skulle ha Luciafest och sedan skulle de till Ida på eftermiddagen.
Nu har de vart där sen i fredags och jag saknar dem så.
Två dagar kvar sen får hålla om er igen, älskade barn!


I fredags efter mitt jobb körde jag, K, Theodor och lilla L till Växjö för att lämna Theo
i Växjö och sedan körde vi vidare uppåt Jönköpingshållet för att fira jul hos Ks mamma.
Det började bli oväder i Höör och höll sedan i sig hela vägen uppåt.
Så fint, men lastbilar som stod fast lite här och var på E4:an, så satt vi i kö en timme.
Men väl framme hade vi en jättemysig helg och vår lilla julafton med hennes familj.
 Längs E4:an i fredags kväll.
På lördagen var allt borta igen..

Lördagen intogs med julmat och julsånger a´la C Sjögren ;-)
Mammas favorit ...Denna bilden messade jag mamma haha.
Fick som svar: "Ja hans röst är väl underbar. Det måste du väl med tycka?!
Man behöver ju inte titta på honom om man inte vill".
Hahaha...



Med det säger jag KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar