In my life

In my life

fredag 19 december 2014

Projekt barnrum och hall!

Inspirationen sprudlar i huvudet. Det ska upp hyllor, flyttas om hyllor, upp med en hängare i killarnas rum som de kan ha sina kepsar och hattar på, en stringhylla letas efter att spraymålas svart, min vita ska upp i hallen och den rosa ska upp i Ellas rum. Nu väntar jag också på att två färger ska komma hem till mig. Sprayfärger.. Jag har köpt två retro-ljusstakar som jag såg en hade sprayat om. Så snyggt och jag hittade två såna för 50 spänn, så en ska bli kopparfärgad och en ljusgrå. Det blir fint i vardagsrummet på teak byrån. Och väggen bakom den sak också målas om. Ja, ni ser..projekt har jag i alla fall men tiden är det lite värre med. Men den som väntar på nåt gott...eller!? ;-)



 Väggen bakom Ellas sänggavel har jag ju länge velat tapetsera i Ferm Livings
snygga tapet med rutmönster.. Fortfarande sugen.


 ...Eller måla om den väggen i någon varm rosa färg (som matchar mattan).
Någon gammelrosa färg. Köket vill jag också renovera om. Pippihuset ska säljas.
Någon som är spekulant!? Ella leker inte med det och det är knappt använt.
Var sugen på att ha en ribbstol på denna väggen också. Klätterapan hade nog älskat det! ;-)

 Dörren som leder till klädkammaren har jag ett projekt med också.
Ska bara köpa lite svart dekotejp först ;-)


Sen är det ju detta med min hall. Vita väggar, smutsiga barnfingrar. Ja, det är ju såklart
självvalt att ha vitt och jag tycker det är snyggt men opraktiskt. Kanske ännu mer opraktiskt där man hänger av kläder också.
Funderar på att ta ner hängaren och göra en egen av en snygg tjockare gren och två remmar och fästa i taket. Ni vet säkert hurdan jag menar? Det skulle vara snyggt. Kan man ha lite färre jackor uppe.
Nu hänger de flesta i klädkammaren.

 Men väggen...Den hade vart snygg att ha grå..kalklitir..eller någon cool tapet.
Någon snygg retro tapet, färgglad.. Mönstrad? Gaaahh..finns för mycket kul att göra
för att min beslutsångest ska lägga sig.
Har ni någon bra ide vad jag kan göra med hallen?



Denna lilla tjejen var så glad när hon kom i kväll. Vi har ju inte setts på en vecka.
Alla tre barnen har vart så glada i kväll och Ville har showat med sin dans för mig.
SÅ duktig han är, lille killen. Jag blev helt imponerad!
För er som har mig på instagram kan se lite där. Ska se om jag kan filma honom i morgon igen.
om han är på humör. Isf får ni se här.
Min lilla plutta som börjar bli så stor. Väx inte mer!
Vill ha min lilla tjej ett tag till...4 år om ett halvår!?


KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar