In my life

In my life

måndag 8 december 2014

Uppvisning i Dallan

Helgen var som vanligt i myshetens tecken. Efter att ha arbetat sen 1998 med kvällar och nätter (och dagtid), så är det så otroligt skönt att endast arbeta dagtid. Jag tar helg på fredagen, umgås med min K och barnen när hon är ledig, annars träffar jag vänner, åker till Växjö eller någon annanstans, bara går på stan och kollar, njuter av att strosa runt på Emporia. Bara vara liksom. Så himla guldvärt att få vara ledig på helgerna. Sedn har jag funderat på extrajobb de helger jag är barnfri och K jobbar. Det ska bli kortids på mitt jobb efter nyår, så passar det och så där, tänkte jag kanske se om det finns extra timmar där. Lite extra kassa är ju inte fel. Speciellt inte när man har planer framöver ;-)

Vad vi gjorde i lördags kommer i nästa inlägg men igår söndag, var vi ute på dagen med barnen i kylan. Det var ändå skönt med frisk luft ett tag. Lussebullar värmde upp små kalla händer och två kalla mammor. Tur att varma pussar och kramar finns nära till hands då också.

Framåt kvällen var det dags att bege sig till gymnastikhallen för att se på Dalby gymnastikförenings juluppvisning där Theodor var med. Första gången en killgrupp i truppgymnastik är med och tävlar, som de gjort nu i höst. Kul! Jag är stolt över Theodor. Den lille killen som vart lite klumpig i alla år och inte haft något intresse för något speciellt... Nu slår han volter, vill gå på sin träning trots han ligger hemma i kräksjuka (som han gjorde i höstas) och är så glad i sin gymnastik!
Så det var väldigt kul att få se. Det var många duktiga för att inte tala om de äldsta tjejerna som visade upp vad de lärt sig. Skruvade volter och massa flickflack.. 
Jag ser fram emot att få se Theodor utvecklas i detta. Han har gjort framsteg på bara denna terminen.
Kolla in två av grejerna de gjorde, på filmsnuttarna här nedan.




 I väntan på att uppvisningen ska börja!
Först ut var de små barnen på denna hinderbana. Barn mellan 3-6 år ungefär.




Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar