In my life

In my life

söndag 8 september 2013

Tand lös

Jag har alltid farit illa när folk gjort illa sig vid munnen med risk för att slå ut tänderna. Jag är nog ännu mer rädd för det än andra i och med att jag själv fick en smäll på min tand som liten och fick dra ut den vid 2 års ålder då den blev brun. 
Sen den dagen har jag alltid vart hos tandläkaren känns det som. Tills jag blev 18 och fick operera in titanskruvar. Ingen kul story men det blev gjort iaf. 

I fredags på jobbet ringde Ida och sa att Ella trillat hemma med ansiktet rakt ner och tanden var lös. 
Min fasa! Jag började ju såklart gråta, blödig som jag är och körde bort för att kolla. Den var inte jättelös men lös. 

Åt hon och sådär så skulle hon kunna vänta till måndag med att kolla upp det. Så i morgon ska jag ringa o få en tid tänkte jag. Lika bra att kolla en gång för mycket. Så kan jag också släppa det sen. 



Nu har jag lunch på jobbet efter att ha varit och kört en jag kobbar med. Vi körde längs havet och i stad. Körde inom Malmö och Zlatans hus. Svängde in i området för att kolla och utbrast "vilka jävla hus" högt i bilen. Ja jäklar vilka villor! Ska nog ta en powerwalk och kolla en dag. Drömma om den där lottovinsten på 121 miljoner som vi pratade om på jobbet igår. 
Körde även förbi "cementa", ett område där vi spelade in ett avsnitt av Bron. 
Nu hade de rivit det mesta av stället men lite fanns kvar. 
Hur det såg ut får ni se i Bron, med start den 22 september på svt. 


Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar