In my life

In my life

lördag 21 september 2013

Näst sista helgen

Ja, tänk... Jag jobbar denna helgen. Nästa är jag ledig och har mina små troll. Sen jobbar jag igen. Min sista helg på fast schema. Faktiskt en lättnad. Enorm lättnad. Trots att jag trivs jättebra på min nuvarande arbetsplats så är det en lättnad att få vara ledig på helgerna och vara ledig på kvällarna. 
Nu arbetar jag bara dagtid de veckor jag har barnen, vilket innebär att de är på förskolan till senast 15.
Då är jag dessutom ledig minst en dag i veckan. Ibland två eller tre. 

Den veckan jag inte har barnen jobbar jag idiotmycket. Typ mån, ons, tors, fre, lör och sön. Ledig en dag men då har man fullt sjå med tvättning, städning och andra måsten. 
Nu kommer jag arbeta måndag till fredag 07.30-16.00 vecka in och vecka ut... MEN nu kan äntligen jag också få kunna känna den där fredagskänslan alla snackar om. Kunna känna av att det är helg. Komma hem efter jobbet med eller utan barn. Ha fredagsmys med barn och flickvän, med bara flickvän eller kanske med en vän eller två. Eller rent av själv!?
Ja, det ser jag fram emot. Att känna fredagskänslan komma. 
Nu är det min tur!


Idag var det även Theodors tur. Det var dags för hans livs första fotbollsmatch. Han har ju spelat fotboll och han är så stolt. Ännu mer stolt idag när han skulle spela match. Att deras lag dessutom vann 2 av 3 matcher (den tredje blev oavgjord) gjorde ju saken ännu bättre. En stor dag för Theodor. Älskade storprins. 






1 kommentar:

  1. Åh vad härligt för dig, njut när det är dags med fredagsmys!! Min lilla son heter också Theodor, fint namn! Kram Annika

    SvaraRadera