In my life

In my life

söndag 15 september 2013

Oturshelg nr.2

Dagen började mindre bra. Vi hade bestämt att vi skulle träffa vänner och Theodor skulle få leka med sin bästa kompis Ville. En trött och gnällig Ella snubblade på dammsugaren i hallen och åkte rätt in med pannan i hallbänken. På hörnet såklart, så det sprack mellan ögonbrynen. Blodet sprutade och hon såg ut som hon hade fingerfärg i hela ansiktet. Theodor kom och kollade och Villa skulle döda dammsugaren så inte Ella skulle slå sig igen.
Tänkte akuten med tre barn en söndag. Kul. Not. Förra helgen trillade hon ju rakt ner med ansiktet och fick tanden lös, men den har ej blivit missfärgad så det var så skönt.
Ringde till bästa vännens mamma Josefin, som än en gång var räddaren i nöden och hämta upp Theodor så jag kunde ta med de små in till akuten...där det i sin tur var helt tomt på folk. Bara vi där. Jätteskönt!
Så det tog en kvart allt som allt och ssk tejpade om det jag hade tejpat hemma. Jag fick i alla fall beröm att jag gjort det bra *bugar och tackar*. Ella och Ville fick varsin liten leksak av sköterskan och sedan åkte vi hem. Theodor blev kvar hos sin bästis hela långa dagen. Kom hem först 18.30 i kväll så de hade verkligen haft kul. Jag saknade honom här hemma men jag förstår han vill leka med sina vänner när han är här också. Är glad han har så fina vänner som han har.

Vi hade också besök av vänner till mina små. Sixten och Tyra kom och lekte med Ville och Ella. De går på samma förskola och lekte jättebra medan jag och deras mamma satt och pratade i nästan lugn och ro haha. Bullar och glasstrutar till fika och pannkakor till kvällsmat. En hit efter denna dagen.
Tycker Ella vart väldigt ledsen idag och somnade redan kl.18. Hoppas ingen sjukis är på ingång.



 Liten på väg till akuten.

 Hemkommen med tejp i pannan och 3-pack med nya nappar.
Något får man ju lov att få då man varit så duktig hos doktorn
och inte sagt ett ljud.

 Söndagsfika med småfolket

 Tyra och Ella som låg i magen samma tid

Ville och Sixten som går på samma förskola o har gjort länge.

Fick en bild på stora killarna också då de var ute och åkte inlines.
Best friends - Theodor och Ville.



Kram!


1 kommentar: