In my life

In my life

onsdag 4 september 2013

Ett vackert Skåne

Nu har jag inte varit i alla delar av Sverige men Skåne är ett av de ställena jag trivs på allra bäst. Så fint och nära till allt. Inga milslånga bilresor för att ta sig till havet, storstäder eller andra mysiga smultronställen. 
Malmö tyckte jag inte om när jag bodde i Växjö men började tycka om det då jag flyttade till Lund. Nu gillar jag Malmö och åker alltid dit om jag ska gå på stan. Lund har jag aldrig gillat riktigt. Fina hus o så men trist stad. Växjö o Lund är lika i mina ögon. Jag trivs där det är mycket folk, där det finns uteserveringar året om och som är knökfulla även en kall men solig höstdag. 

Nu har jag även upptäckt en ny del av Malmö, sedan jag träffade J. Tre minuters promenad från en vacker strand och havsvatten. Lugnt område och vänligt folk. 
En vacker stadsdel med svinsnygga och säkerligen lika svindyra hus. Men vackra att se på :-)
Ändå gångavstånd in till själva City. 

Idag vaknade jag upp än en morgon i denna stadsdel efter en sovmorgon. 
Innan jag tog mig in till stan tog jag en promenad i det så sköna vädret och bara skådade utsikten och havsluften. Lyxigt. Välbefinnande. Njutbart. Älskar att bo nära havet. 





1 kommentar:

  1. Där bodde jag tills jag var fem år - ja inte på stranden då :) utan strax ovanför. Försökte inplantera i maken att vi kunde flytta dit på ålderns höst. Det gick sisådär!
    Eva

    SvaraRadera