In my life

In my life

torsdag 16 maj 2013

Schlager i varje kvarter

Har just kommit hem från Malmö efter en pratstund/fika med min fd kollega Olivia. Seriös timme blev det som livades upp efteråt då jag gick till bilen genom stan och det märktes att man är i storstan. Puls klockan 20.30 en torsdag kväll. Fullt med folk. Glada människor överallt. Musik och jippon. Ja, det är ju i Malmö det händer på lördag! Eurovision!
Finns väl dock inte en enda på svt som egentligen vill att Robin ska vinna. Hur skulle vi ha råd med det?
Mmm det blir spännande på lördag. Jag jobbar helgen men hoppas jag kan fjäska mig till att ettan är på ;-)
Plus att en ska firas så dennes familj kommer med smörgåstårta till hela huset. Det ser jag fram emot. Älskar smörgåstårta. Dock nästan alltid illamående efteråt.

I Malmö ikväll befann sig bl.a. pantertanterna Siv Malmqvist och Ann-Louise Hansson på Stortorget. Många pensionärer stod o kollade/diggade med hela kroppen. Så söta.
Siv drog skämt (så låg humor) och alla tanterna skrattade. Jag log för deras skull. Tycker om att se gamla människor som trivs, har hälsan och tar hand om sig, hitta på saker medan de kan och orkar.

Nu ligger jag i ett varmt bad. Lyssnar på lugn musik, ser på tända ljus och tänker ...funderar. På allt och inget.
Ska snart lägga mig. Hade sån magknip innan. Blev bättre av badet.
I morgon är Theodor ledig från skolan då jag ska åka och lämna honom i Växjö på morgonen sen blir han hos pappa till söndag.
Nu är det inte länge kvar... Tills veckorna blir tvärtom. Sorg och lycka.
Bara MrT mår bra så är det bra.


Kram!









1 kommentar: