In my life

In my life

tisdag 21 maj 2013

Natt promenad

03.30 väcktes jag av en Ella som skrek, hade tungt att andas och som varken ville sitta, stå eller ligga ner.

Gick ut och ställde mig och givetvis väcktes Linda av hennes gråt. Kände mig så dum. Halv tre mitt i natten... Men hon var snäll som vanligt och hämtade fleece jacka till mig och fleecefilt till Ella. Sen tog vi en promenad i den fina, lummiga miljön här. Ella vaken men tyst hela tiden förutom den kruppliknande hostan.
Såg både ett rådjur och en stor läskig padda! Kanske uppe i gryningen man ska vara för att se massa spännande saker :-)

Nu sitter vi i Lindas skrivarstuga som finns på tomten och här kan Ella hosta och gråta hur mycket hon vill utan att störs någon...men hon sitter här tyst i mitt knä. Trygg med snutten i handen, filten om sig och tar min hand och lägger den på sitt ben och drar fram och tillbaka och med det visar att hon vill jag ska smeka hennes små ben.
Lilla snäckan... Hoppas du blir bättre tills i morgon så inte tågresan blir en hemsk upplevelse. Jag hade redan innan ångest för den X2000 resan i och med jag ofta mår illa på de tågen.

Ja, det får bli en onsdag i mysets tecken. Lämnar inte iväg lilla sessis idag för att hälsa på kändisar :-). Såklart det är typiskt men men... Min dotter är viktigare <3

Kram från en journalistisk söt liten stuga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar