In my life

In my life

tisdag 7 maj 2013

Dessa ögon...

Tisdag idag och det blev en vabbande dag. Jag var röd i ögat igår och tänkte hoppat min sista dag på inspelningen men åkte dit ändå för de ville ha mig där. Det gick ju bra och jag hoppas på icke närbilder haha.
Ella vaknade i morse med igen geggat öga och det var ingen tvekan på vad det var. Ögoninflammation igen!
Tredje gången hon har det detta året. Trist som tusan och när det smittar så mycket också. Theodors öga var rött ikväll såg jag och liiite gegg så jag gissar på att hans öga är igensatt i morgon bitti. Vabb för två.

Vi hade en härlig dag idag i alla fall, jag och Ella. Vi åkte till Malmö på morgonen för kl.10 hade jag tid för att vara med på min livs första casting. En casting till en långfilm där jag sökte rollen till en kriminalare. Det är en HBT-film som ska göras och då tyckte jag det var extra kul att söka eftersom jag stöttar den biten till 100! Behövs fler sådan filmer och kul att det blir fler och fler. För er som inte vet vad HBT står för så är det för homo/bi/trans. Ella fick snällt hänga med och jag var minst sagt nervös inför detta, då hon är extra mammig när hon är sjuk och hon har kommit in i en ny period där hon generellt är ganska mammig men det gick jättebra! Ella charmade dem på stället och dansade runt och höll på. När jag skulle gå in till casting-rummet så gick hon hand i hand och sa "hej" så artigt, sen lämnade hon mig och gick tillbaka haha. Så söt.

Jag fick följa ett manus och "spela" mot en. Två papper och ja, det kändes bra. De tyckte det var bra att jag själv var en hbt-person och att jag hade spelat polis i Bron så pass länge.
Jag har inga direkta förhoppningar men det vore ju roligt! :-)  Men man ska nog gå på många castingar innan man får en roll, det tror jag nog minsann. Men nu har jag tagit steget och gjort det. Ett stort steg! :-)

Nedan finns lite bilder från allra sista inspelningsdagen av Bron. Nu hoppas vi alla på att det blir en säsong 3
;-)




 Ystad Studios där vi spelat in interiör scenerna (polisstationen är uppbyggd där inne)

 Här hänger "våra" snygga jackor :-)

 Anna och jag mellan tagningarna

 Huvudrolls-poliserna Saga och Martin som spelas
utav Sofia och Kim. Väldigt trevliga bägge två.

 Energidryckerna går heta om dagarna haha.

En aning övertrött... Inne i ett förhörsrum tillsammans med Martin.


Ja, jag kommer verkligen att sakna detta gäng, alla som var i teamet, själva inspelningarna och allt.
Men vi har fixat ihop en sida på fejjan, så vi ska nog se till att ses igen! I alla fall vi poliser ;-)


Kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar