In my life

In my life

fredag 22 juli 2011

Tio veckor!

Idag blir Ella 10 veckor. Det innebär att jag har försökt komma tillbaka till mitt jag under ca 2 veckors tid med träning som gått sisådär eftersom jag bara tränat på gymmet två dagar. Resten av dagarna har jag gått. Gått och gått...men det kallar jag knappast träning. Powerwalk går jag för att komma ut och röra på mig. Skönt liksom. Denna veckan jag varit i Sthlm har jag nog gått flera mil. Har i stort sett gått från 08.30 fram till 21 på kvällarna. Runt om i Sthlm, i butiker. Har ju gått och strosat en del också men suttit har jag inte gjort mycket. Lunchen har jag ätit på gående eller stående fot, då platser med plats för barnvagn inte funnits. Turister ÖVERALLT!!! Inkl mig själv då ;-)
Min kusin som jag bodde hos hade en våg och den har jag tvingat mig själv att INTE stå på varje dag, men en våg får nog inhandlas hemma. Tror Ida också vill ha en. Nu har vi bestämt att rensa ur alla varor i skåp och kylen och endast inhandla bra mat. Nu är det för vår del slut på gräddiga såser, fett på mackan och bröd. Många frågar hur jag och Ida gör för att hålla oss i den formen vi är i... Och jag skulle vilja säga TRE viktiga saker:
1. Bra kost.
2. Träna minst 2-3ggr/v. Gå promenader på minst 45min varje dag.
3. Gener är en viktig del i det hela. Jag har alltid varit som en speta som liten och både jag och Ida har sedan vi varit små hållt på med dans el dyl.

Hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar