In my life

In my life

torsdag 1 januari 2015

Nyårsafton 2014-2015

Nyårsafton blev inte riktigt som vi hade tänkt oss här hemma. På kvällen dagen innan självaste aftonen hörde jag ett icke härligt ljud inifrån Ellas rum. Kräksjukan hade nått oss!
Det var bara till att sätta henne i duschen, springa upp med tvätten (och det var ledigt som TUR var)! Bäddade ner henne i min säng, då hennes skulle tvättas. Då vaknar jag av nästa.. Villes tur!
Samma sak igen. Bägge två vaknade ju av att det hände så de hann ju inte vakna till innan, varav deras sängar...ja.. :-(
De fick ligga skarfötters i min säng medan jag sprang upp och ner, fram och tillbaka hela kvällen och halva natten.
Igår låg de hela dagen också, så aftonen blev skit.. Jag försökte dock göra så gott jag kunde för Theodor och min lilla älskling kom och lämnade mat som vi hade fixat med dagen innan, o hon hade köpt blåbärssoppa och glass. Finaste!



 De hade i alla fall varandras sällskap, där de låg igår.
Och igår var det toppen att de har varsin telefon att spela på!
Perfekt då man ligger sjuk och har tråkigt.



Ville piggnade till igår kväll och ville äta mat med mig och Theodor.
Ella hade somnat så vi kollade TV, åt hamburgare o pommes och lite glass
innan Ville somnade.


 Såhär låg Ella när jag kollade till henne. Hennes snuttar från
geggamoja var i tvätten och då tar hon gärna en mössa från samma
designer. Samma snutte-tyg ju ;-)



Jag var så himla trött igår kväll så jag ställde klockan på 23.45 om jag skulle somna.
Theodor o jag låg i varsin del av soffan och somnade så klart bägge två.
Lagom när klockan ringde så kom Ella upp då de hade börjat smälla.
Hon tyckte det var fint. Theo gick knappt att väcka och älsklingen ringde strax innan tolvslaget
och önskade ett gott nytt år!
Denna aftonen som vi skulle haft gemensamt blev i telefonen.. Sjukdomar kan man inte rå för, men
visst är det tråkigt och visst förstör det mycket. Speciellt vid såna här tillfällen.


Nu är vi i alla fall inne på år 2015. Ett år då Ella blir 4 år, Ville tar ett steg från dagis till
skolan och Theodor blir hela 10 år!
Ett år där det finns planer som jag ser fram emot... du och jag älskling.
Du, jag, vi..Nu börjar vårt år!


KRAM PÅ ER OCH GOTT NYTT ÅR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar