In my life

In my life

söndag 11 januari 2015

Hemmafix och pyssel!

Då ska vi se...bilderna jag skrev om i förra inlägget.
Mina före och efter bilder på det jag sysslat med i helgen.
Det gäller att passa på när jag inte har mina små hos mig. Då kan jag sätta igång och få massor gjort!

Vardagsrum före och efter:


 Skrivbordet ska ner i förrådet men ibland är det bara så bra att ha...som när jag
sitter och scrappar med mina foton. Men det händer ju typ en gång i halvåret känns det som haha.
Så jag kan nog ta ner det tills den dagen Ella vill ha det i sitt rum.
Fotona ska nog inte upp igen. Kanske... Eller två andra posters som jag beställt genom en vän
från fotografiska i Stockholm. Vi vet bara inte hur vi ska skicka dem?
Vart köper man såna kartongrör som man kan skicka posters i...Någon som vet?
 Färgen har jag länge vetat vilken jag vill ha, men när jag såg den i senaste
numret av tidningen Sköna hem, så visste jag att den ska jag ha! Supersnygg!

 Så nöjd!!



Ellas björndörr före och efter:

 Ella har en extra dörr i sitt rum. En dörr som alltid är stängd och som
leder in till en av våra klädkammare.
Idag tog jag och klippte till lite bitar av svart dekorplast, köpt på Panduro och
fixade till en björn på dörren.
Benen blev lite sneda men men... Tycker han var ganska så söt i övrigt så det gör inget :-)


Sen var jag då och fyndade två ljusstakar på en loppis sida här i byn på fejjan. Perfekt!
Har letat i ett tag och så fick jag köpa två stycken för en femtiolapp. Som hittat!
Så hem och ivrig som jag var hann jag ju inte ta på mig jackan i stormen Egon haha...
Ut och spraya meddetsamma!! Ha ha ha :-P

 Bägge två röda från början och nu är de båda snygga och grå.
Ja, ni såg väl bilden ovan på hur fin den blev på skänken!?
Den andra pryder köksbordet. Najs!

Hann till och med att baka mina goda tekakor innan kvällsmaten, så just
nybakade sådana här blev det till kvällsmat. Jag som skulle dra ner på mitt brödintag...
Vi börjar i morgon! Som på alla måndagar ;-)


Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar